شهرداری مهدیشهر و آزمون سخت تحقق بودجه در دوران ریاضت اقتصادی

به گزارش وبلاگ مستند، خبرنگاران/سمنان شهردار تازه مهدیشهر از کوشش برای افزایش مقدار تحقق بودجه این شهر در دو ماه به جای مانده از زمستان پیش رو اطلاع داد و گفت: در 9 ماهه سال جاری تنها حدود 42 درصد از بودجه این شهرداری محقق شده اما با برنامه ریزی که انجام شده می کوشیم که تا سرانجام سال حداقل مقدار تحقق بودجه را به رقمی بالای 72 درصد برسانیم.

شهرداری مهدیشهر و آزمون سخت تحقق بودجه در دوران ریاضت اقتصادی

علیرضا شربتدار در گفت وگو با وبلاگ مستند با اعلام این خبر اظهار کرد: بودجه شهرداری مهدیشهر 400 میلیارد ریال بوده که 50درصد آن برای هزینه های جاری و 50 درصد نیز برای طرح ها و پروژه های عمرانی پسش بینی شده است.

شهردار مهدیشهر با بیان اینکه همه توان خود را به کار می گیریم که اندازه تحقق بودجه را تا آخر سال اقتصادی به عددی معقول برسانیم اضافه نمود: ما شهرداری را در شرایطی تحویل گرفتیم که دو ماه حقوق پرسنل عقب افتاده بود و خوشبختانه در این دو ماه حقوق ها را بروز کردیم.

وی از بدهی 14 میلیارد تومانی شهرداری به پیمانکاران پروژه ها اطلاع داد و توضیح داد: متاسفانه شهرداری مهدیشهر در بخش حقوقی با پرونده های متعددی روبرو است و همین تعدد پرونده های حقوقی بخش قابل توجهی از انرژی و وقت و توان ما را مصروف خود نموده است.

شربتدار با بیان اینکه اعتبار یک میلیارد و 900 میلیون تومانی برای تکمیل راه دسترسی به بیمارستان نوالتاسیس مهدیشهر تنها رقم بودجه دولتی در شهرداری مهدیشهر است اعلام نمود: در حال حاضر عملیات پیاده راه سازی، روشنایی، آسفالت و تکمیل راه دسترسی به بیمارستان 15 خرداد در دستور کار همکاران ما واقع شده است.

تملک اراضی سد راه دسترسی به بیمارستان تازه ساز مهدیشهر

این مدیر شهری در پاسخ به پرسشی در مورد سرعت کم اجرایی شدن طرح راه دسترسی به این بیمارستان تازه ساز گفت: مشکل جدی راه دسترسی به بیمارستان نه آسفالت و روشنایی بلکه حل مشکل تملک زمین های این جهت است که آن نیز از عهده شهرداری مهدیشهر به تنهایی برنمی آید. البته شهرداری بحث روشنایی، جدول گذاری، خیابان کشی و آسفالت را در صورت برطرف این مشکل به سرعت و در بازه زمانی معقولی عملیاتی می نماید.

شهردار مهدیشهر با بیان اینکه خیابان دسترسی به بیمارستان دارای عرض 26 متر است اضافه نمود: این خیابان با توجه به دید بلندمدت و امکان توسعه شهر و افزایش جمعیت شهری در نظر گرفته شده است.

وی خواهان همکاری بیشتر اداره کل راه و شهرسازی استان در این ارتباط شد و گفت: حل مشکل تملک زمین ها تنها با همکاری راه و شهرسازی استان امکان پذیر است و انتظار می رود که با توجه به مطالبه مردم مهدیشهر، این اداره کل همکاری حداکثری را در این بخش داشته باشد چرا که شهرداری مهدیشهر در این دوره ریاضت اقتصادی، به تنهایی قادر به برطرف این معضل نخواهد بود.

تنها سه ملک فروش نرفته از دوره قبل به شهرداری نو رسید!

وی با بیان اینکه شهرداری ها بخش قابل توجهی از عایدی خود را به وسیله فروش املاک و اراضی تامین می نمایند ادامه داد: متاسفانه تنها سه ملک از دوره قبل به شهرداری مهدیشهر رسیده که این املاک نیز در آن مقاطع خریداری نداشته اند.

شهردار مهدیشهر به تعدد پروژه های نیمه تمام در این شهر پرداخت و گفت: با توجه به محدودیت های اعتباری در شهرداری، در گام اول برای تکمیل 6 پروژه که اجرای آنها ضرورت بیشتری داشت برنامه ریزی و عملیات اجرایی در بعضی نیز شروع شده که پروژه فاز نخست تعریض خیابان امام، پروزه مشارکتی پارک آبشار، تکمیل آرامستان نو شهر، راه اندازی مرکز پایش تصویری شهرداری،ایجاد سازمان آتش نشانی و تکمیل پروژه جاده سلامت مهدیشهر را شامل می گردد.

شربتدار با اشاره به تعدد پروژه های نیمه تمام دیگر در این شهر عنوان نمود: تا اتمام و تکمیل این پروژه های شش گانه، تکمیل دیگر پروژه های نیمه تمام شهری را منوط به مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی کردیم.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی برای فضای سبز شهری در این شهر گفت: اجرای طرح راهنمایی آب های سطحی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و در سطح ملی نیز اعتبارات خوبی به این طرح اختصاص یافته که امیدواریم بتوانیم در این بخش نیز گام های بلندی برای تامین آب مورد احتیاج برداریم.

این مدیر شهری از کوشش برای تدوین برنامه 5 ساله شهرداری مهدیشهر به عنوان دیگر برنامه شهرداری مهدیشهر نام برد و گفت: توسعه شبکه آب خام و ایجاد مخازن ذخیره آب از دیگر برنامه های شهرداری مهدیشهر در این بخش است.

وی از برنامه ریزی برای تسریع در خدمات دهی شهری به شهروندان اطلاع داد و اظهار کرد: خدمات شهری در هر شرایطی تعطیل بردار نیست و ما موظفیم که در هر شرایط اقتصادی، خدمات را به شهروندان ارائه دهیم. لذا به همین دلیل برای تسهیل در خدمات دهی، شهر را به هشت منطقه کوچکتر تقسیم و برای هر منطقه یک شهردار محل و منطقه انتخاب کردیم تا با نظارت بیشتر و تمرکز بر مسائل منطقه، خدمات کیفی تری به شهروندان ارائه دهیم ضمن اینکه اجرای این طرح به کاهش هزینه ها نیز یاری شایانی می نماید.

شربتدار بعلاوه از طلب 15 میلیارد ریالی شهرداری از دستگاه های اجرایی اطلاع داد و گفت: البته بدهی هایی نیز به دستگاه های دولتی نیز داریم که بدهی قطعی12 میلیارد ریالی شهرداری از این جمله است. بعلاوه شهرداری 500 میلیون تومانی به اقتصادیات و 500میلیون تومانی به برق و...بدهی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شهرداری مهدیشهر و آزمون سخت تحقق بودجه در دوران ریاضت اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری مهدیشهر و آزمون سخت تحقق بودجه در دوران ریاضت اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید