رویارویی سوئد با یکی از بزرگترین حملات هکری

به گزارش وبلاگ مستند، رسانه های سوئد از رویارویی سیستم های چندین شرکت این کشور با یکی از بزرگترین حملات هکری خبر دادند.

رویارویی سوئد با یکی از بزرگترین حملات هکری

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تارنمای سوئدی شبکه اس وی تی گزارش داد که شماری از شرکت های مهم سوئد با حملات هکری روبرو شدند که یکی از بزرگترین حملات هکری تاریخ این کشور محسوب می گردد.

گزارش شده است که عملیات مربوط به این حملات هکری از چند ماه پیش شروع شده بود.

شبکه اس وی تی سوئد گزارش داد که هنوز حجم دقیق اطلاعات طبقه بندی و سری دزدیده شده طی این حمله هکری معین نیست.

در همین حال آژانس حوادث غیرمترقبه سوئد این حمله هکری را بسیار جدی توصیف کرد و از شرکت های این کشور با پلتفرم نرم افزاری مشابهی که در آمریکا استفاده شده و پیشتر هدف حمله هکری قرار گرفته، خواست فورا تدابیر لازم را اتخاذ نمایند و کُدهای آلوده را از سیستم هایشان خارج نمایند.

پیتر یونگارد کارشناس مسائل امنیت سایبری در این زمینه گقت: هکرها احتمالا توانسته اند به اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا نمایند.

یکی از شرکت های سوئدی که هدف این حمله هکری قرار گرفته، شرکت فضایی سوئد است که اطلاعات ماهواره ای بسیار حساسی در اختیار داشته است. اسرینج یکی از بزرگترین ایستگاههای زمینی در شهر کارانا اطلاعات ماهواره ها را در فضا دریافت می نموده و در اختیار داشته است.

هنوز به طور دقیق معین نیست که آیا اطلاعات فضایی و ماهواره ای در سوئد توسط هکرها ربوده شده یا خیر.

استفان گوستافسون رئیس بخش امنیت راهبردی شرکت فضایی سوئد گفت: این یک حمله هکری بسیار پیشرفته بوده که برعکس آن چیزی است که ما قبلا دیده ایم.

شرکت های سوئدی در حالی با حمله هکری روبرو شده اند که اخیرا رسانه های دنیا از حمله هکری گسترده به سیستم چند نهاد مهم آمریکا خبر داده اند.

خبر هک گسترده نهادهای آمریکایی، چند روز پیش پس از دسترسی هکرها به نرم افزار سولار ویندز SolarWinds (یک شرکت آمریکایی سازنده نرم افزار) از ماه مارس (اسفند 98) منتشر شد. آژانس امنیت سایبری و زیرساخت امنیت (CISA) تحت وزارت امنیت داخلی نیز هشدار داد که این حمله سایبری خطری جدی برای دولت آمریکا است.

قانونگذاران آمریکایی و کارشناسان امنیت سایبری با اشاره به پیچیدگی و فنون به کار رفته، روسیه را مقصر اصلی این حمله معرفی نموده اند،اما روسیه این اتهامات را رد می نماید. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "رویارویی سوئد با یکی از بزرگترین حملات هکری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویارویی سوئد با یکی از بزرگترین حملات هکری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید