روشی مؤثر برای مبارزه با پیری

به گزارش وبلاگ مستند، اگر کم کم موهای سفیدرنگ را لابه لای موها و خطوط ریز را روی پوست صورتتان مشاهده نموده اید و نگران پیری هستید، با ما همراه باشید تا با روشی کاملاً مؤثر برای مبارزه با علائم پیری آشنا شوید.

روشی مؤثر برای مبارزه با پیری

در این مطلب قصد داریم در خصوص چیزی صحبت کنیم که محققان آن را مؤثرترین راه مبارزه با پیری می نامند. راز جوانی در چیست؟ یک کرم، سرم شب یا رژیم غذایی؟ هیچ کدام، فقط و فقط ورزش.

به تازگی تحقیقی نشان داده است که ورزش می تواند تک تک نشانه های پیری را به مقدار چشمگیری کاهش دهد.

ورزش از لحاظ ظاهری علائمی مانند چین وچروک، خطوط ریز، علائم بالا رفتن سن و افتادگی پوست و از لحاظ فیزیکی تمام بیماری هایی که ممکن است یک پزشک به هر فردی در خصوص آن ها هشدار دهد مانند دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی و … را از بین می برد.

دانشمندان با آزمایش بر روی موش های آزمایشگاهی متوجه تأثیر مثبت ورزش منظم بر روی میتوکندری (نیروگاه سلول ها) شدند. آن ها دریافتند که ورزش منظم با جلوگیری از انحطاط میتوکندری طول عمر را به طور چشمگیری افزایش می دهد. بعلاوه سلول ها به طور بهتر و مؤثرتری می توانند از انرژی و نیروی میتوکندری ها استفاده نمایند.

پس برای حفظ جوانی چگونه باید میتوکندری خود را تحریک کنید؟

1- تمرین های قدرتی - الزامی!

تمرین های قدرتی به دو علت زیر بخش مهمی از ورزش های ضد پیری محسوب می شوند:

علت اول این است که تمرین های قدرتی مؤثر باعث آزادسازی هورمون های طبیعی و در نتیجه کاهش سن می گردد. با افزایش سن هورمون تستوسترون در مردها و استروژن و پروژسترون در زنان کاهش می یابد؛ اما انجام تمرین های قدرتی باعث آزادسازی این هورمون ها می گردد.

علت دوم این که تمرین های قدرتی مانع از دست رفتن قدرت عضلانی می گردد. این مشکل در افراد مسن شایع است. تحقیق دکتر لن کراویتز از دانشگاه نیومکزیکو ثابت کرد که تنها پس از 26 هفته تمرین قدرتی، عملکرد 169 ژن مرتبط با افزایش سن معکوس می گردد.

توجه داشته باشید که تمرین قدرتی به معنای رفتن به باشگاه و استفاده از دستگاه های ثابت نیست.

2- تا جایی که می توانید تمام عضلات خود را به کار بگیرید

آیا تابه حال از دستگاه های باشگاه ورزشی استفاده نموده اید؟ این دستگاه ها گروه های عضلانی را از هم جدا می نمایند و هر کدام تنها تعداد کمی عضله را به کار می کشند.

مشکل اینجاست که این تمرینات جداگانه، فیبر های عضلانی را به مقدار کافی فعال نمی نمایند و نمی توانند به طور مستقیم بر روی میتوکندری یا معکوس کردن فرایند ژنتیکی پیری تأثیر بگذارند؛ بنابراین سعی کنید ورزش هایی را انجام دهید که بیشتر عضلات را به کار بگیرند و میتوکندری را به طور کامل فعال سازند.

بعلاوه با به کار انداختن عضلات متعدد خود به طور همزمان، کالری بیشتری می سوزانید که به معنی از کاهش سریع تر وزن است، البته اگر قصد کاهش وزن داشته باشید.

یکی از برترین روش های فعالسازی همزمان بیشتر عضلات بدن، گنجاندن یک تمرین HIIT یا تمرین هایی که با فواصل کوتاه انجام می شوند در برنامه ورزشی روزانه است. این تمرین ها به شما اجازه می دهند تا در زمان کوتاهی (کمتر از 15 تا 20 دقیقه) بیشتر عضلات خود را بکار بگیرید.

3- ورزش های کاردیو را فراموش کنید و به HIIT بچسبید

ورزش های HIIT بیشتر عضله ها را در هنگام تمرین فعال می نمایند، کالری بیشتری می سوزانند و میتوکندری سلول های شما را فعال می نمایند. تمرینات HIIT به تنهایی حدود 15 درصد بیشتر از تمرین های کاردیو (تمریناتی که گردش خون را بهبود می بخشند) و تمرین های پایدار زمان بالا کالری می سوزاند. البته تمرین های کاردیو نیز تمرین های خوبی هستند و می توانند شما را جوان نگه دارند؛ اما به هیچ وجه قابل مقایسه با تمرین های HIIT نیستند.

منبع: فوت و فن

به "روشی مؤثر برای مبارزه با پیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی مؤثر برای مبارزه با پیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید