رهبران دنیا خواهان توقف حملات سایبری به نهاد های بهداشتی-درمانی شدند

به گزارش وبلاگ مستند، بر اساس گزارش یک رسانه چینی، امروز بیش از 40 رهبر دنیای در نهاد های مختلف بین المللی خواهان توقف حملات سایبری به زیرساختهای بهداشتی-درمانی در دنیا شدند.

رهبران دنیا خواهان توقف حملات سایبری به نهاد های بهداشتی-درمانی شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مستند، امروز (سه شنبه) بیش از 40 رهبر فعلی و اسبق در نهاد های دولتی، غیر دولتی و صنعتی و همچنین بعضی از دانشگاهیان، از کشور های دنیا در نامه ای خواهان توقف حملات سایبری به نهاد های تحقیقاتی، درمانی و بیمارستان ها و همچنین دفاتر بین المللی ارائه کننده دستور العمل ها و خدمات درمانی ضروری به مردم در بحبوحه شیوع کرونا شدند.

به نوشته شبکه تلویزیونی دنیای چین (CGTN)، خواسته این رهبران بعد از حملات سایبری به نهاد های درمانی در کشور های مختلف در هفته های اخیر مطرح شده است. این حملات به کشور هایی چون جمهوری چک، فرانسه، اسپانیا، تایلند و آمریکا و همچنین به سازمان های بین المللی مانند سازمان دنیای بهداشت و دیگر دفاتر بهداشتی در دنیا اجرا شده است.

این حملات شامل عملیات های باج افزار برای از کار انداختن شبکه های درمانی ضروری و اساسی به منظور دریافت پول بوده است. کمپین های گمراه کننده که هدفشان مختل کردن روش های پاسخ به بیماری کرونا از جمله تست این بیماری و از کار انداختن مراکز تحقیقاتی در خصوص واکسن این بیماری بوده نیز از جمله این حملات به حساب می آیند. این حملات ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را مختل نموده و هزینه های مازادی را بر نهاد های درمانی و بهداشتی تحمیل نموده است.

شبکه تلویزیونی دنیای چین در ادامه این گزارش نوشت، این درخواست در حالی ارائه شده است که بحث در خصوص ثبات سایبری و حملات سایبری علیه مراکز بهداشتی و درمانی در بحبوحه شیوع بیماری کرونا مطرح است. شورای امنیت سازمان ملل و دو مرکز امور سایبری با نظارت مجمع عمومی سازمان ملل متحد این بحث ها را مطرح نموده اند.

ایگور ایوانوف، وزیر خارجه پیشین روسیه، زید رعد آل حسین کمیسر عالی پیشین حقوق بشر در سازمان ملل و مارگارت چان، مدیر کل سابق سازمان دنیای بهداشت از جمله امضا کنندگان این درخواست نامه بوده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "رهبران دنیا خواهان توقف حملات سایبری به نهاد های بهداشتی-درمانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران دنیا خواهان توقف حملات سایبری به نهاد های بهداشتی-درمانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید