خبرنگاران 150 میلیون ریال تسهیلات جدید به خسارت دیدگان حسین آباد میامی پرداخت می گردد

به گزارش وبلاگ مستند، سمنان- خبرنگاران- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دیگر به اهالی روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان پرداخت می گردد.

خبرنگاران 150 میلیون ریال تسهیلات جدید به خسارت دیدگان حسین آباد میامی پرداخت می گردد

عزیزالله مهدیان عصر آدینه پس از بازدید از روستای حسین آباد کالپوش در نشست آنالیز مسائل این روستا در سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان ابراز داشت: در ماه های گذشته 200 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به هر یک از خانوارهای روستای حسین آباد کالپوش پرداخت شد و براساس پیگیری های صورت گرفته از طریق استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و حمایت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دیگر پرداخت می گردد.

وی ادامه داد: طولانی شدن فرایند ساخت و ساز در ماه های گذشته فرایند تکمیل خانه در منطقه جدید روستای حسین آباد کالپوش را با مشکل روبرو نموده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور توضیح داد: برطرف مسائل فاضلاب منطقه جدید حسین آباد کالپوش به طور ویژه در دستور کار باشد و با برطرف این مشکل زیرساختی، تمام منابع بنیاد مسکن برای سکونت اهالی منطقه در منطقه جدید تا قبل از فصل سرما به کار گرفته خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: مطالبه مردم منطقه آنالیز و اعلام علت رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش است که انجام طرح مطالعاتی علت این حادثه اکنون توسط کارشناسان مجرب دانشگاه اراک در دست آنالیز است.

منوچهر فخری توضیح داد: مطالبه گری برای تسریع در برطرف مسائل زیرساختی حق مردم روستای حسین آباد کالپوش و جوابگویی به درخواست های اهالی منطقه وظیفه مسئولان اجرایی استان است.

وی اعلام کرد: همه ما برای برطرف مسائل روستای حسین آباد کالپوش مسئول هستیم و باید مدیران دستگاه اجرایی جوابگوی مطالبه و دغدغه مندی مردم شریف این روستا باشند.

وی خاطر نشان کرد: تعهدات هیات دولت در روستای حسین آباد کالپوش صورت گرفته است اما به دلیل مسائل مالی فرایند تکمیل خانه ها در منطقه جدید روستای حسین آباد کالپوش با مسائلی همراه است که با رایزنی های صورت گرفته با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای برطرف این دغدغه تدابیری اندیشیده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان توضیح داد: فرایند گاز و برق رسانی در منطقه جدید روستای حسین آباد کالپوش در حال اجرا است و با کوشش شرکت آب و فاضلاب استان، برای برطرف مسائل آب و فاضلاب منطقه جدید هم اقدام می گردد.

در جریان بارش برف شدید و کولاک اواخر اسفند سال 97 در بخش کالپوش به بعضی واحدهای مسکونی ،تاسیسات برق،تلفن،گاز و آب روستاها خسارت وارد شد.

بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستاست که حدود 20 هزارنفر در آن ها زندگی می نمایند و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است.

این بخش در 110 کیلومتری شمال میامی قرار گرفته است.

شهرستان میامی با حدود 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار گرفته است؛ بیش از 80 درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 150 میلیون ریال تسهیلات جدید به خسارت دیدگان حسین آباد میامی پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 150 میلیون ریال تسهیلات جدید به خسارت دیدگان حسین آباد میامی پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید