حمله خواهر رهبر کره شمالی به رئیس جمهور کره جنوبی ، دهانت را ببند!

به گزارش وبلاگ مستند، کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز آدینه به رئیس جمهور کره جنوبی که پیشنهاد کشورش برای یاری مالی در مقابل خلع سلاح هسته ای را تکرار نموده بود، گفت باید دهانش را ببندد

حمله خواهر رهبر کره شمالی به رئیس جمهور کره جنوبی ، دهانت را ببند!

به گزارش وبلاگ مستند به نقل از رویترز اظهارات کیم یو جونگ، نخستین باری است که یک مقام ارشد کره شمالی مستقیما یون سوک-یئول، رئیس جمهور کره جنوبی را هدف قرار می دهد که خواهان اجرای طرحی متهورانهشده است- ابتدا در ماه مه (اردیبهشت) و بعد در روز چهارشنبه در مصاحبه خبری به مناسبت نخستین صدمین روز حضورش در این مقام.

کیم یو جونگ در بیانیه ای که خبرگزاری دولتی KCNA منتشر کرد، گفت: واقعا ساده انگارانه و هنوز بچه گانه است که او فکر کند می تواند همکاری تجاری و مالی را با افتخارات و سلاح های هسته ای شمال معامله کند.

او اضافه نمود: هیچکس سرنوشتش را برای تکه ای کیک ذرت مبادله نمی نماید.

وزیر اتحاد کره جنوبی گفته است که علاقمند است یاری های مالی مرحله بندی شده ای را در اختیار کره شمالی بگذارد، به شرطی که این کشور توسعه سلاح های هسته ای را کنار بگذارد و خلع سلاح هسته ای را آغاز کند. او بعلاوه بر افزایش بازدارندگی نظامی کره جنوبی در برابر کره شمالی تاکید نمود. کره شمالی تمرین های نظامی عمده ای را از هفته آینده آغاز خواهد نمود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در روز چهارشنبه گفت واشینگتن از سیاست های یون، رئیس جمهور کره جنوبی حمایت می نماید، اما کیم، خواهر رهبر کره شمالی گفت تمرین های نظامی مشترک کره جنوبی و متحدانش نشان می دهد سخنان این کشورها صادقانه نیست.

او خطاب به یون گفت: ما این موضوع را صریحا می گوییم که دیداری رو در رو با او نخواهیم داشت.

کیم یو جونگ در سال های اخیر به منتقد صریح کره جنوبی بدل شده است و بعضی از کارشناسان می گوید در این رویارویی نقش پلیس بد را برای برادرش بازی می نماید که بیانیه های ملایم تری در این باره دارد.

بیانیه روز آدینه خواهر رهبر کره شمالی در روز آدینه تندترین حمله شخحصی او به یون تا به حال اتس، اما او در این ماه بعلاوه نطق غرایی پر از ناسزایی ایراد کرد که در آن کره جنوبی برای شیوع کووید-19 در کره شمالی مقصر دانست و تهدید کرد در صورت رخ دادن موارد بیشتر تلافی مرگباری بر ضد جنوب انجام خواهد شد.

کارشناسان می گویند آخرین طرح مالی کره جنوبی شبیه پیشنهادهای رهبران پیشین آن است، از جمله پیشنهادهایی که در جریان دیدار های دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و کیم جونگ اون ارائه شدند.

به گفته کارشناسان، ابتکار عمل یون به لیست طولانی پیشنهادهای شکست خورده ای اضافه نموده خواهد شد که کره جنوبی در آنها قول ارائه منافع مالی را داده بودند تا باعث شتاب بخشیدن به مذاکرات خلع سلاح هسته ای شوند.

کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک راهنمایی شونده را در دریا شلیک آزمایشی کرد که نخستین موارد چنین آزمایش هایی در دو ماه اخیر هستند. این آزمایش های موشکی پس از آن انجام شد که این کشور هفته پیش پیروزی اش بر کووید-19 را گفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "حمله خواهر رهبر کره شمالی به رئیس جمهور کره جنوبی ، دهانت را ببند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله خواهر رهبر کره شمالی به رئیس جمهور کره جنوبی ، دهانت را ببند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید