انگشتر هوشمند کلیدهای گمشده را می یابد

به گزارش وبلاگ مستند به نقل از نیواطلس، جستجو برای کلید در کیف آن هم درزمانی که دست هایتان پر است، کار سختی به حساب می آید. اما یک انگشتر هوشمند که با پرینتر سه بعدی ساخته می گردد، این مشکل را حل می نماید.

انگشتر هوشمند کلیدهای گمشده را می یابد

محققان انستیتو فرانهوفر آلمان این انگشتر فلزی را به عنوان بخشی از پروژه وسیع تر Kinematamابداع نموده اند. در این انگشتر یک برچسب RFID(سامانه بازشناسی با امواج رادیویی) وجود دارد که به طور بی سیم از پالس های الکترومغناطیسی یک دستگاه خوانش جداگانه، انرژی دریافت می نماید. این برچسب سیگنال های رادیویی (حامل اطلاعاتی مختلف از جمله رمزعبور مخصوص کاربر) را به همین دستگاه منتقل می نماید. از آنجا که برچسب مذکور از طریق دستگاه خوانش انرژی مورد نیازش را دریافت می نماید، نیازی به منبع دریافت نیرو مانند باتری ندارد.

بدنه اصلی انگشتر با یاری فرایندی چاپ می گردد که طی آن پرتو لیزر برای ذوب کردن پودر یک فلز مخصوص به کار گرفته می گردد. با ذوب شدن پودر در حالتی از پیش مشخص شده، ذرات فلز با هم جوش می خورند و حلقه را به طور لایه لایه می سازند.

طی این فرایند حفره ای داخل انگشتر خالی نگه داشته می گردد. قبل از اتمام فرایند چاپ، با یاری یک بازوی رباتیک برچسب RFID در این حفره قرار داده می گردد. سپس فرایند چاپ از سر گرفته می گردد و یک لایه فلز روی آن را می پوشاند.

هرچند موادی مانند فلزات مانعی برای انتشار سیگنال های RFID به حساب می آیند اما لایه ای که روی برچسب را پوشانده فقط یک میلیمتر ضخامت دارد و بنابراین مشکل ساز نخواهد بود.

محققان امیدوارند چنین انگشتر هوشمندی را بتوان برای فعالیت های مختلف مانند باز کردن در، خرید کالا یا حتی انتقال اطلاعات پزشکی به مأمورین اورژانس استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انگشتر هوشمند کلیدهای گمشده را می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگشتر هوشمند کلیدهای گمشده را می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید