ادامه فرایند صعودی تلفات کرونا در آمریکا

به گزارش وبلاگ مستند، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا از رشد فزاینده فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده است.

ادامه فرایند صعودی تلفات کرونا در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مستند به نقل از رویترز، روچیل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا در اظهاراتی گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های ایالات متحده حدود 33 درصد و تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نسبت به یک هفته قبل 40 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه اضافه کرد: پیش بینی می گردد تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا با توجه به شیوع سریع سویه امیکرون طی هفته های آینده با افزایش چشمگیری روبرو گردد.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا گفت: رشد فزاینده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر به خاطر توسعه سویه اومیکرون بوده که هم اکنون 90 درصد مبتلایان به این بیماری را تشکیل داده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از اواخر دسامبر تا به امروز فرایند صعودی داشته است. البته کارشناسان بهداشت و سلامت بر این باورند که سویه اومیکرون احتمالا نسبت به سویه دلتا خطر مرگ کمتری را برای مبتلایان به همراه خواهد داشت.

والنسکی معتقد است که دلیل اصلی افزایش فوتی های کرونایی در آمریکا ناشی از ابتلا به سویه دلتا بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ادامه فرایند صعودی تلفات کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فرایند صعودی تلفات کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید