اداره نظارت بر اماکن عمومی یکی از اقامتگاههای سنتی در تهران را پلمب کرد

به گزارش وبلاگ مستند، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اداره نظارت بر اماکن عمومی یکی از اقامتگاههای سنتی در تهران را پلمب کرد.

اداره نظارت بر اماکن عمومی یکی از اقامتگاههای سنتی در تهران را پلمب کرد

هشت روز پیش به یکی از اقامتگاه های سنتی در تهران اخطار پلمب به علت عدم رعایت ضوابط و مقررات اتحادیه آبمیوه و بستنی فروشان داده شد.

در این مدت اقامتگاه به علت داشتن مجوز فعالیت از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به فعالیت خود ادامه داد و همچنان مسافر می پذیرفت تا اینکه اداره اماکن آن را بست تا تخلیه کامل اقامتگاه انجام گردد.

جلالی، مدیر این اقامتگاه گفت: به اداره کل میراث فرهنگی استان در این باره شکایت نموده ام آنها هم از این اتفاق متعجب هستند. ما مجوز قانونی برای فعالیت و پذیرش مهمان از سوی این اداره داریم. اما متأسفانه به ما گفتند که باید مسافران را بیرون کنید و اقامتگاه تخلیه گردد. این درحالی بود که ما 5 مسافر خارجی و تعدادی مسافر ایرانی از شهرهای مختلف داشتیم اما مجبور شدیم به آنها بگوییم تا برطرف مشکل در خیابان منتظر بمانند!

بر اساس آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری 16 مصداق دارد که شامل هتل، مراکز اقامتی، اقامتگاه های بومگردی، مراکز تفریحی، مجتمع ها، مراکز گردشگری سلامت، محیط ها و پارکت های طبیعت گردی، مرکز گردشگری ساحلی، واحدهای پذیرایی بین راهی، مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، واحدهای پذیرایی واقع در پایانه های (ترمینال ها) برون شهری، دریایی، ریلی و مرزی کشور، سفره خانه های سنتی، منطقه ها نمونه گردشگری، دهکده های سلامت و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است.

همه این مصادیق به نظارت ویژه از سوی متولی اصلی احتیاج دارند که طبیعتاً وزارت میراث فرهنگی در قوانین متولی هستند اما در مواردی دخالت و موازی کاری بعضی از نهادهای نظارتی مانند اتاق اصناف باعث مشکلاتی در اجرای قوانین و انجام وظایف دستگاه های نظارتی بر آنها شده است.

مهمترین آن دخالت ها از سوی اتحادیه هاست. مانند همین مورد اقامتگاه سنتی که چون بخش پذیرایی دارد، اتحادیه های متعددی مانند صنف آبمیوه فروشان به خود اجازه می دهد که در امورات آن دخالت کند تا جایی که اتحادیه ها در مواردی اقدام به تعطیلی تأسیسات گردشگری نموده یا الزاماتی را مشخص می نمایند درحالیکه این اقدام مغایر با بند دوم ماده 98 برنامه ششم توسعه است.

در تبصره ماده 2 قانون نظام صنفی آمد که صنوف دارای قوانین خاص از شمول قوانین نظام صنفی مستثنی هستند و علاوه بر این در بند ب ماده 98 برنامه توسعه کشور که به عنوان یک قانون بالا دستی محسوب می گردد، تأسیسات گردشگری را غیر از معافیت های مالیاتی از هر نظر تابع قوانین و مقررات بخش صنعت گردشگری دانسته و از شمول قوانین نظام صنفی مستثنی نموده است.

منبع: همگردی

به "اداره نظارت بر اماکن عمومی یکی از اقامتگاههای سنتی در تهران را پلمب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره نظارت بر اماکن عمومی یکی از اقامتگاههای سنتی در تهران را پلمب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید