کارمندان توانمند چه محیطی را دوست دارند؟

به گزارش وبلاگ مستند، افراد سختکوش در پی چالش هستند

با توجه به آنکه نرخ تغییر در کسب و کار، مدام در حال افزایش است؛ اشتغال در یک کار برای تمام عمر دیگر معنایی ندارد. فناوری های تازه، کسب و کار سنتی را با نرخی هشدار دهنده از رواج می اندازند و در نتیجه افراد به طور میانگین بیش از گذشته شغل خود را عوض می کنند. ندرتا کسی به دنبال شغلی است که همه عمر خود را در آن سپری کند، بلکه همه در پی شرایطی هستند که امکان استخدام برای آنها در تمام مدت وجود داشته باشد. در حالی که این فرصت برای متقاضیان وجود دارد که یکی از شغل ها را انتخاب کنند، اغلب شغلی را بر می گزینند که فرصت های بیشتری را برای یادگیری و پیشرفت در اختیارشان می دهد. مدیرانی که هیچ فرصتی را برای پیشرفت کارکنانشان از دست نمی دهند، دوست دارند به شیوه ای آسان تر بتوانند برترین استعدادها را جذب کنند. اگر شما لحظه ای در اینجا درنگ کنید و به برترین مدیرانی بیندیشید که تا به حال برای آنها کار نموده اید، احتمالا کسی را انتخاب می کنید که بیشتر از او آموخته اید. در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

کارمندان توانمند چه محیطی را دوست دارند؟

فرصت برای یادگیری و رشد افراد بلند پرواز برای آنکه قادر باشند بر مهارت های خود همیشه بیفزایند، علاقه دارند وظایفی چالش برانگیز برعهده آنان گذارده گردد. آنها از کار پر چالش رویگردان نیستند و از خطرات پیش آماده در راه استقبال می نمایند. افزون بر این دوست دارند بازخورد کار خود را ببینند و به آنها آموزش داده گردد و در پی مدیرانی این چنینی هستند. رشد توانایی های بیشتر کارمندان پرانرژی از مدیران خود چشم داشت دارند که توانایی های آنها را تشخیص و این توانایی ها را توسعه دهند. برخلاف عقاید سنتی، بیشتر مردم در محیطی مستعد، امکان پیشرفت بهتری دارند تا در محیطی ضعیف. ابتدا درک چنین چیزی سخت است، اما خوب است درباره اش فکر کنید: آیا شما قصد دارید به مقام بالایی برسید- که احتمالا هم به آن می رسید- مرتبه ای که شاید قبلا به آن رسیده اید یا شاید هم هنوز در رسیدن به آن پیروز نشده اید؟ استعداد، معادله ریاضی نیست. اگر بقصد داشته باشید به هدفی والاتر دست یابید، باید توانایی ذاتی آن را داشته باشید. بیشتر مدیران این مساله را درک نمی نمایند و سرمایه خود را متوجه نقاط ضعف زیردستانشان می نمایند. وقتی گفتگوهایی را آنالیز می کنیم که به نحوه کار کارمندان می پردازند، متوجه می شویم که در بیشتر موارد، با وجود آنکه برترین نیت ها را داشته اند اما به جای آنکه به کارمندان قوت قلب دهند، آنها را دلسرد نموده اند. دلیل اصلی، آن است که عمده بحث ها حول محور یک یا دو موردی بوده که کارمندان در آنها دچار ضعف بوده اند.

اگر کارمندی برای هفت تا هشت مورد از وظایف توانایی کافی را دارد و ضعف او فقط به یک یا دو مورد محدود می گردد، شما باید از خودتان سوال کنید که این دو وظیفه چقدر برای پیروزیت همه جانبه لازم است. اگر این وظایف نقشی بسیار حیاتی دارند، پس باید به کارمند یاری کنید تا در آن مسئولیت ها به سطح قابل قبول برسد و اگر برای نیل به پیروزیت ضروری نیستند، پس لزومی ندارد نگرانشان باشید و باید کوشش هایتان را متوجه نقطه قوت ها کنید. غیر ممکن است کسی در همه چیز سر رشته داشته باشد. هنر مدیریت و رهبری مردم یعنی آنکه با برآورد توانایی های افراد و رشد آن توانایی ها و خنثی کردن ضعف های اساسی، برترین توانایی های هرکس را بیرون کشید. اگر قرار است به طور میانگین صد واحد زمانی و پولی را برای پیشرفت افراد سرمایه گذاری کنید، من به شما توصیه می کنم که دست کم هفتاد تا هشتاد واحد از این صد واحد را به توسعه نقاط قوت اختصاص دهید. یعنی وقتی معین شد که فردی برای شغلی مناسب نیست، باید به سرعت اقدام کنید.

منبع: الی گشت

به "کارمندان توانمند چه محیطی را دوست دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمندان توانمند چه محیطی را دوست دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید