رایگان بودن موزه های خراسان جنوبی در 7 و 8 مهرماه

به گزارش وبلاگ مستند، به مناسبت هفته گردشگری ،7 و 8 مهر ماه تمامی موزه های خراسان جنوبی به صورت رایگان به روی علاقه مندان باز است.

رایگان بودن موزه های خراسان جنوبی در 7 و 8 مهرماه

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفته گردشگری از 5 تا 11 مهرماه است گفت: گردشگری یکی از حوزه های پیشران مالی در استان است.

او با اشاره به اینکه در این هفته 8 طرح در استان افتتاح و عملیات اجرایی آن شروع می گردد. اضافه نمود: 33 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده برای این طرح ها است.

شاهرودی اظهار کرد: بخش عمده این اعتبار، به وسیله سرمایه گذار تامین می گردد و با افتتاح این 8 طرح، برای 52 نفر شغل ایجاد می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مورد این طرح ها گفت: در سرایان کلنگ زنی اولین کمپ گردشگری مزرعه را خواهیم داشت که پیش بینی اشتغال 9 نفر را دارد.

شاهوردی ادامه داد: دومین طرح کلنگ زنی، بزرگترین کمپ کویرنوردی استان در سه قلعه است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال 9 پروانه در مورد اقامتگاه های بوم گردی صادر شده است گفت: در این راستا 18 نفر دارای شغل شده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به راه اندازی 2 واحد سفره خانه سنتی و اشتغال 8 نفر نیز اشاره نمود و اظهار کرد: 6 دفتر مسافربری با اشتغال 12 نفر نیز ایجاد شده است.

شاهوردی با بیان اینکه 60 طرح با اعتبار 110 میلیارد تومان برای حوزه گردشگری سال جاری تعریف شده است اضافه نمود: 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به وسیله بانک ها به سرمایه گذاران تسهیلات پرداخت شده است.

او ضمن انتقاد از عدم همکاری بعضی بانک ها در زمینه تسهیل پرداخت تسهیلات گفت:با توجه به منابع نامحدود بانکی تقاضا همکاری بانک ها را داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان جنوبی بیان نمود: 80 اقامتگاه بوم گردی،38 رستوران بین راهی،13 مجتمع خدمات رفاهی،14 مجتمع در روستا های هدف گردشگری، 15 مهمان پذیر، 2 مجتمع آب درمانی، 16 سفره خانه سنتی و 10 هتل در استان وجود دارد.

شاهوردی اضافه نمود: سال جاری 80 درصد رشد اعتبارات نسبت به سال گذشته داشتیم.

او از راه اندازی بزرگترین موزه استان در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: این موزه در خیابان شهید صیاد شیرازی بیرجند با اعتبار پیش بینی شده 100 میلیارد تومان کلنگ زنی می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اضافه نمود: سال جاری آموزش در 4 شهرستان استان به صورت منطقه ای انجام می گردد تا کیفیت خدمات دهی افزایش یابد.

شاهوردی به جشنواره ملی زرشک نیز اشاره نمود و گفت: سال جاری برای اولین بار حضور 15 کمپر گردشگری در استان را خواهیم داشت و چه بسا که بعضی تور های بازدید از مزرعه در حال اجرا است.

وبلاگ مستند خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رایگان بودن موزه های خراسان جنوبی در 7 و 8 مهرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایگان بودن موزه های خراسان جنوبی در 7 و 8 مهرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید