فروش پلی استیشن 5 از 54 میلیون واحد گذشت

به گزارش وبلاگ مستند، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، ظاهراً فروش کنسول پلی استیشن 5 از 54 میلیون دستگاه گذشته است.

فروش پلی استیشن 5 از 54 میلیون واحد گذشت

به گفته چندین مقام ارشد سونی، پلی استیشن 5 وارد نیمه دوم چرخه عمر خود شده است. جدای از اشاره به اینکه نسل نهم کنسول پلی استیشن چند سال دیگر دوام خواهد آورد، غول ژاپنی صنعت بازی بعلاوه پیش بینی فروش پلی استیشن 5 خود را کاهش داد و بعضی از برنامه های از قبل در نظر گرفته شده برای فروش بیشتر آن را تأیید نموده است.

لازم به ذکر است که از اواخر سال 2020 تا به امروز به نظر می رسد که پلی استیشن 5 تقریباً دو برابر ایکس باکس سری ایکس/اس فروخته است. در حالی که فروش مادام العمر این کنسول تا 31 دسامبر سال گذشته به 54.8 میلیون دستگاه رسیده، عملکرد سه ماهه آخر آن با 8.2 میلیون نسخه که نسبت به بازه ای مشابه در سال مالی قبل با افزایش 1.1 میلیونی همراه بوده، همچنان کمتر از انتظارات داخلی شرکت بوده است. در نتیجه سونی پیش بینی فروش پلی استیشن 5 خود را برای سال مالی 2023 که در مارس 2024 به انتها می رسد، از 25 میلیون به 21 میلیون دستگاه کاهش داده است. این حرکت به عنوان بخشی از آخرین گزارش مالی در 14 فوریه (25 بهمن) اعلام شده است.

این آنالیز اجمالی دقیق از عملکرد سه ماهه گذشته شرکت باعث شد تا هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیر مالی سونی، ادعا کند که پلی استیشن 5 وارد نیمه دوم چرخه عمر خود شده است. این اظهار نظر به عنوان بخشی از شرح مدیر اجرایی درباره علت کاهش سرعت فروش کنسول ارائه شد. معاون سونی، نائومی ماتسوکا (Naomi Matsuoka)، نیز موارد مشابهی را تکرار کرد و کنسول نسل نهمی سونی را در مرحله آخر چرخه عمر خود توصیف کرد. هر دو بیانیه نشان می دهد که پلی استیشن 6 حداکثر تا سال 2028 عرضه خواهد شد.

آنالیز اجمالی توتوکی از منظره آینده نزدیک شرکت باعث شد که مدیر مالی تأیید کند که هیچ نسخه تازه تازهی از آی پی های موجود پلی استیشن در سال مالی آینده که از آوریل 2024 تا مارس 2025 در جریان است، منتشر نخواهد شد. بنابراین سونی پس از موفقیت باورنکردنی بازسازی لست آو آس 2 را که در 19 ژانویه عرضه شد، فعلا چیزی برای عرضه ندارد.

سونی بعلاوه در حال برنامه ریزی خرید های کوتاه مدت کمتری است. این شرکت از سال 2021 در حال خرید شرکت های مختلف است و اخیراً سازنده هدفون آمریکایی Audeze و شرکت انگلیسی هوش مصنوعی iSIZE را خریداری نموده است اما قصد ندارد این شتاب را برای مدت طولانی تری حفظ کند، زیرا توتوکی گفت که بار هزینه های مربوط به خرید در طول سال مالی بعدی کاهش خواهد یافت.

در کنار آمار ذکر شده، گفته شده که تا 31 دسامبر 2023، 123 میلیون کاربر فعال ماهانه در شبکه پلی استیشن وجود دارد که نسبت به 112 میلیون کاربر فعال در مدت مشابه سال مالی قبل، 11 میلیون نفر افزایش یافته است. از طرفی نرم افزار های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 در مجموع 89.7 میلیون دستگاه در طول سه ماه منتهی به 31 دسامبر 2023 فروخته اند که نسبت به 86.5 میلیون نرم افزار فروخته شده در مدت مشابه سال مالی قبل 3.2 میلیون دستگاه افزایش یافته است. از این اندازه 16.2 میلیون نسخه از بازی های شخص اول بودند که در مقایسه با 20.8 میلیون واحد فروخته شده در مدت مشابه سال مالی قبل، 4.6 میلیون کاهش داشته است. 66 درصد از فروش نرم افزار نیز مربوط به دانلود های دیجیتالی کامل بازی بوده که نسبت به مدت مشابه در سال مالی قبل چهار درصد افزایش داشته است. در نهایت گفته شده که اسپایدرمن 2 نیز تا 4 فوریه 2024 بیش از 10 میلیون نسخه فروخته است.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش پلی استیشن 5 از 54 میلیون واحد گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش پلی استیشن 5 از 54 میلیون واحد گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید