روغن کنجد برای پوست

به گزارش وبلاگ مستند، فواید مختلف روغن کنجد به خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان آن نسبت داده می گردد. این مقاله به بحث درباره فواید روغن کنجد برای پوست می پردازد.

روغن کنجد برای پوست

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

فواید مختلف روغن کنجد به خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان آن نسبت داده می گردد. این مقاله به بحث درباره فواید روغن کنجد برای پوست می پردازد.

روغن کنجد از دانه های گیاه Sesamum indicum به دست می آید. این روغن عطری همچون آجیل دارد و دارای رنگ زرد کم رنگ است. از آنجایی که روغن کنجد حاوی مواد نگهدارنده طبیعی است، ماندگاری بالایی دارد. روغن کنجد ماهیتی درمانی دارد و سال ها پیش از آن برای فراوری داروهای آیورودا استفاده می شده است. روغن کنجد دارای مواد مغذی مختلفی است که برای سلامتی مفید هستند. استفاده موضعی از روغن کنجد نه تنها بافت پوست را بهبود می بخشد بلکه بعلاوه به تعذیه و درخشندگی پوست هم یاری می نماید.

مواد مغذی موجود در روغن کنجد

این روغن حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که تا حدی به جلوگیری از پیری پوست یاری می نمایند. استفاده منظم از روغن کنجد به طریق مختلف به سلامت پوست یاری می نماید. در اینجا فهرستی از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در روغن کنجد ارائه شده است.

ویتامین E

ویتامین K

ویتامین B6

مس

فسفر

کلسیم

روی

مهمیم

سسامول

اسید چرب امگا 3

فیتواسترول

روغن کنجد و مراقبت از پوست

روغن استخراج شده از دانه کنجد دارای ماهیتی آنتی باکتریال است. استفاده از روغن کنجد برای بریدگی ها ، سوختگی ها یا زخم ها خطر ایجاد عفونت های ثانویه را کاهش می دهد.

روغن کنجد دارای خواص ضد التهابی است. استفاده از این روغن بر روی پوست ملتهب شده مفید است. استفاده از روغن کنجد برای بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما مفید است.

ویتامین E موجود در روغن کنجد آنتی اکسیدانی قوی به تعداد می رود. ویتامین E مانع فرآیند اکسیداسیون می گردد و از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نماید. روغن استخراج شده از دانه کنجد حاوی آنتی اکسیدانی است که سسامول نامیده می گردد. این باور وجود دارد که سسامول می تواند با جلوگیری از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک به کاهش سرعت فرآیند پیری یاری کند و به این ترتیب باعث حفظ جوانی پوست می گردد.

روغن به دست آمده از دانه کنجد ضد آفتابی طبیعی است. این باور وجود دارد که روغن کنجد برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید مفید است.

این روغن حاوی اسید های چربی مانند اسید پالمتیک ، اسید اولئیک و اسید استئاریک است. وجود این ترکیبات روغن کنجد را تبدیل به نرم نماینده و مرطوب نماینده ای بسیار خوب نموده است. استفاده منظم از روغن کنجد می تواند به حفظ آب و رطوبت پوست و تغذیه آن یاری کند. بنابراین، روغن کنجد برای پوست های خشک بسیار مفید است.

این روغن کاملاً چسبناک است و به آسانی به وسیله پوست جذب می گردد. روغن کنجد به اسم روغن حامل برای ماساژ درمانی و آروماتراپی استفاده می گردد. روغن های حامل دیگر را هم می توان به روغن کنجد افزود. ماساژ دادن بدن با این روغن گردش خون را بهبود می بخشد و به ترمیم سلول های آسیب دیده یاری می نماید.

شما می توانید از این روغن به طور روزانه بر روی صورت ، دست ها و پاهای خود بهره ببرید. برای از بین بردن بوی تند روغن کنجد می توانید آن را با روغن بادام یا روغن کرچک مخلوط کنید. از روغن کنجد بعلاوه می توان برای ترک خوردگی کف پا ، ساعد و زانو هم استفاده کرد.

روغن کنجد این توانایی را دارد که مواد سمی محلول در چربی را جذب کند و به دام بیاندازد. از این خاصیت سم زدایی روغن کنجد می توان با استفاده از روغن گرم بر روی پوست بهره برد. اجازه دهید روغن به مدت 15 دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس، آن را با آب ولرم و بدون استفاده از صابون بشویید.

استفاده از روغن کنجد سرد برترین روش برای استفاده از این روغن است. استفاده از روغن کنجد برای مراقبت روزانه از پوست مطمئناً مفید خواهد بود. اگر چه واکنش های آلرژیک به این روغن بسیار نادر است ولی بعضی افراد ممکن است با استفاده موضعی از روغن کنجد دچار واکنش های آلرژیک شوند. در صورت بروز علایم آلرژیک مصرف روغن را قطع کنید.

منبع: راسخون

به "روغن کنجد برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن کنجد برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید