دارویی برای یاری به بیماری خواب

به گزارش وبلاگ مستند، برای نخستین بار پس از چهل سال، در راه مبارزه با بیماری خواب قدم مؤثر و معین کننده ای برداشته شده است. بیماری خواب ابتدا با تب شدیدی شروع می گردد که سپس از شدت آن کاسته می گردد و مرحلة نهایی بیماری

دارویی برای یاری به بیماری خواب

مترجم: زهرا راهنمایی منش

منبع:راسخون

برای نخستین بار پس از چهل سال، در راه مبارزه با بیماری خواب قدم مؤثر و مشخص کننده ای برداشته شده است. بیماری خواب ابتدا با تب شدیدی شروع می گردد که سپس از شدت آن کاسته می گردد و مرحلة نهایی بیماری حمله به دستگاه عصبی مرکزی است که ممکن است پس از هشت سال روی دهد. بیمار حالت گنگ و گیج پیدا می نماید، تمرکز و توجه برایش مشکل می گردد و نمی تواند فعالیت بخصوصی را دنبال کند. از این رو نام این بیماری را بیماری خواب گذاشته اند. نحوة انتقال بیماری به وسیله مگس تسه تسه است که وقتی وقتی پر از خون آلوده شد، انگل این بیماری یعنی تریپانوزوم را از راه گزیده به انسان منتقل می نماید.

داروی نو افلورینتین نام دارد که به زودی به نام اورنیدیل وارد بازار خواهد شد و برآورد می گردد که عوارض جانبی نخواهد داشت. این دارو، از فعالیت آنزیمی که برای فراوری تریپانوزوم ها لازم است، جلوگیری می نماید.

داروهایی که در حال حاضر تجویز می شوند عوارض جانبی متعددی دارند. یکی از موثرترین داروهای فعلی که سورامین نام دارد و پیش از مبتلا شدن دستگاه عصبی مرکزی به طور مؤثری عمل می نماید، در مواردی حساسیت های متعددی ایجاد می نماید.

ملارسپرول هم که تنها داروی مؤثر در مراحل پیشرفتة بیماری است، چنان مسموم کننده است که 5 درصد بیمارانی را که تحت مداوا با آن قرار می گیرند، می کشد.

منبع: راسخون

به "دارویی برای یاری به بیماری خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی برای یاری به بیماری خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید