خبرنگاران شروع طرح نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه های دولتی لرستان

به گزارش وبلاگ مستند، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: تمام داروخانه های دولتی این استان به سامانه نسخه پیچی الکترونیک مجهز شدند و اجرای طرح در 2 داروخانه پایلوت (نمونه) شروع شده است.

خبرنگاران شروع طرح نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه های دولتی لرستان

به گزارش وبلاگ مستند شاهدخت فتحی بیرانوند روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: بعد از متصل شدن بیش از 90 درصد داروخانه های بخش خصوصی و موسسات طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت لرستان، داروخانه های دولتی مستقل هم به طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی متصل شده اند.

وی ادامه داد: 2 داروخانه امام (ره) بروجرد و خرم آباد به عنوان پایلوت به این طرح متصل شدند و آموزش های لازم به کارکنان آنها ارائه شد و مابقی داروخانه های دولتی استان نیز طی آینده نزدیک در این طرح فعال می شوند.

به گفته فتحی بیرانوند 60 درصد جمعیت لرستان معادل یک میلیون و 60 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کارشناسان معتقدند مزایای نسخه الکترونیکی علاوه بر افزایش دقت و صحت در فراوری نسخه، باعث تسهیل در فرایند کاری داروخانه ها و مراکز پاراکیلینیک می گردد، علاوه بر این نسخه الکترونیکی، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و اقلام تجویز شده را فقط با کد ملی بیمار در مراکز مختلف فراهم می نماید و دیگر نیازی نیست دوباره اطلاعات بیمار در سیستم های درمان سازمان های بیمه گر ثبت گردد.

اما یکی دیگر از مزایای نسخه الکترونیک این است که با ثبت این نسخه توسط پزشکان طرف قرارداد، 60 درصد حق الزحمه پزشکان به صورت برخط در انتها هر روز به حساب آنها واریز می گردد که این اتفاق برای داروخانه ها نیز قابل انجام است.

علاوه بر این، با اجرای طرح نسخه الکترونیک مشکل بدخطی بعضی از پزشکان نیز حل شده است، این موضوع گاه سبب خطاهای پزشکی نیز می گردد زیرا بسیاری از داروخانه ها نمی توانند نسخه پزشک را بخوانند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شروع طرح نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه های دولتی لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع طرح نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه های دولتی لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید