جو پایدار در کشور؛ هوای کلانشهرها تا چهارشنبه آلوده است

به گزارش وبلاگ مستند، تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان هواشناسی با پایدار شدن شرایط جوی در کشور، از امروز شنبه تا روز چهارشنبه 10 آذر پتانسیل افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

جو پایدار در کشور؛ هوای کلانشهرها تا چهارشنبه آلوده است

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی امروز شنبه (6آذر) و یکشنبه (7آذر) در بیشتر منطقه ها کشور جوی پایدار پیش بینی می شود. امروز(6آذر) وقوع بارش پراکنده در برخی منطقه ها خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

با توجه به نفوذ جریانات مرطوب جنوبی، دوشنبه (8آذر) در منطقه های از هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب و غرب سیستان و بلوچستان و شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و سه شنبه (9آذر) در منطقه های از خراسان جنوبی، شرق هرمزگان، جنوب کرمان و غرب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش بینی می شود. طی این مدت شرایط پایداری هوا در سایر منطقه ها کشور ادامه دارد.

از اواخر روز چهارشنبه (10آذر) با ورود سامانه بارشی در منطقه های از استان های آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می دهد. پنجشنبه (11 آذر) گستره بارش علاوه بر شمال غرب، منطقه های از غرب، سواحل دریای خزر و دامنه ها و ارتفاعات جنوبی البرز را فرا می گیرد.

از روز شنبه (6آذر) تا چهارشنبه (10آذر) با توجه به پیش بینی پایداری هوا، پتانسیل افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد. شنبه با توجه به وزش باد در استان های البرز و تهران انتظار می رود به طور موقت از غلظت آلاینده های جوی کاسته شود.

دمای هوا از امروز تا چهارشنبه (6 تا 10 آذر) در استان های ساحلی دریای خزر به طور محسوسی افزایش می یابد. به ویژه روزهای سه شنبه و چهارشنبه (9 و 10 آذر) این افزایش دما با گرمباد همراه خواهد بود. از اواخر چهارشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات از سوی دریای خزر، دمای هوای این منطقه ها نیز کاهش خواهد یافت.

خلیج فارس از بعدازظهر شنبه (6 آذر) و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (7 و 8 آذر) مواج پیش بینی می شود.

آسمان تهران فردا (7 آذر) نیمه ابری و غبارآلود با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (8 آذرماه) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا (6 و 7 آذرماه) بندرعباس با دمای 30 و 32 درجه سانتیگراد گرم ترین و ارومیه با دمای 12 و 13 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جو پایدار در کشور؛ هوای کلانشهرها تا چهارشنبه آلوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو پایدار در کشور؛ هوای کلانشهرها تا چهارشنبه آلوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید