تردد نوروزی نسبت به سال قبل 52 درصد افزایش دارد

به گزارش وبلاگ مستند، تهران (پانا) - رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، از تردد یک میلیون و 730 هزار خودرو در محورهای کشور خبر داد و گفت: مردم در صورت الزام به سفر حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

تردد نوروزی نسبت به سال قبل 52 درصد افزایش دارد

داریوش امانی در حاشیه سفر به استان گیلان میانگین تردد از 20 اسفند 1399 لغایت دوم فروردین 1400 را یک میلیون و 730 هزار تردد در کشور دانست و اظهار کرد: این میزان تردد نسبت به سال قبل 52 درصد افزایش دارد، اما نسبت به سال 98 که شرایط عادی بود، شاهد کاهش 16 درصدی هستیم.

وی از مردم خواست از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و اضافه کرد: مردم در صورت الزام به سفر حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به افزایش حجم سفرهای بین استانی، یادآور شد: گیلان هم متاثر از این افزایش بوده و طی مدت مذکور 515 هزار و 767 دستگاه وسیله نقلیه تردد به این استان اجرا شده که نسبت به سال گذشته رشد 206 درصدی و نسبت به سال 98 کاهش 13 درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با بیان اینکه از 25 اسفندماه جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل مسافری از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری اجرا شده است، گفت: طی این مدن دو میلیون و 100 هزار جابجایی داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد 182 درصدی و نسبت به سال قبل تر کاهش 24 درصدی دارد؛ البته شاهد افزایش تعداد سفرهای ناوگان حمل و نقل مسافر هستیم، زیرا برای رعایت پروتکل های بهداشتی، از 50 درصد ظرفیت ناوگان استفاده می کنیم.

وی از جابجایی 69 هزار و 500 نفر مسافر در گیلان از طریق ناوگان عمومی خبر داد که نشان دهنده رشد 269 درصدی نسبت به سال گذشته و کاهش شش درصدی نسبت به سال 98 است.

امانی، با بیان اینکه بیشترین سفرها به استان های شاقتصادی به ویژه از استان های تهران و البرز اجرا شده است، گفت: متاسفانه علیرغم هشدارهای وزارت بهداشت، تعداد جابجایی مسافر و حجم ترددها بالاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به شرایط جابجایی کالا در سال 99، یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم و کرونا و مسائل رانندگان در تامین لاستیک و روغن و قطعات، 500 میلیون تن جابجایی کالا داشتیم که نشان دهنده رشد 7.7 درصدی نسبت به سال قبل است. همچنین رانندگان هم اکنون در حال جابجایی کالاهای اساسی موجود در بنادر جنوبی کشور هستند.

وی با بیان اینکه 12 هزار نفر راهدار در قالب 850 راهدارخانه و با استفاده از 9000 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در محورها شریانی کشور در حال خدمت رسانی هستند، اضافه کرد: وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نگهداری مطلوب از راه ها و برطرف نقاط پرحادثه است لذا در سال 99 حدود 70 درصد از نقاط پرحادثه را برطرف کردیم و تا سرانجام بهار 1400، 30 درصد باقی مانده برطرف خواهد شد.

امانی، از آسفالت 7000 کیلومتر از راه های روستاهای بالای 20 خانوار در قالب طرح ابرار خبر داد و اظهار کرد: در استان گیلان نیز 43 کیلومتر از آسفالت راه روستایی را روکش آسفالت کردیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تردد نوروزی نسبت به سال قبل 52 درصد افزایش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد نوروزی نسبت به سال قبل 52 درصد افزایش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید