افزایش نابرابری درامدی در آمریکا، نرخ بیکاری 11 درصدی شد

به گزارش وبلاگ مستند، خبرنگاران؛ الگوی مصرف دهک های پایین درآمدی آمریکا تحت تاثیر کرونا تغییر کرده است.

افزایش نابرابری درامدی در آمریکا، نرخ بیکاری 11 درصدی شد

به گزارش وبلاگ مستند به نقل از ایسنا، شوک اقتصادی ناشی از شیوع کرونا باعث تحت تاثیر قرار دریافت درآمد خانوارهای فقیر این کشور و افزایش نابرابری درآمدی شده است. واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ در مطالعات این هفته خود در یافته است قرنطینه های سراسری اعمال شده در هفته های اخیر باعث افزایش قیمت اقلام غذایی شده و برای بسیاری از خانوارهای با درآمد پایین، تورم بین یک تا 1.5 درصد بوده در صورتی که تورم برای طبقه ثروتمندتر 0.1 درصد اندازه گیری شده است.

بر اساسا گزارش بلومبرگ، آمریکا در حال حاضر اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان است و الگوی مصرف خانوارهای آمریکایی تحت تاثیر شیوع این ویروس در مقایسه با زمان قبل از بحران تغییر زیادی کرده است. بورن فن روی- اقتصاددان بلومبرگ گفت: با کاهش درآمدها به دلیل از دست رفتن موقت شغل ها، تمایل خانوارها به مخارج کمتر ضروری مثل تفریح و سرگرمی به وضوح کم شده و اختلاف درآمد و ثروت طبقه ثروتمند و فقیر مایه نگرانی است.

بانک مرکزی آمریکا که بزرگ ترین بسته حمایتی مقابله با کرونا در جهان را اجرا کرده است، اکنون کار دشواری برای احیای رشد اقتصادی دارد. نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا سرانجام ماه ژوئن باز رقم 11.1 درصد را ثبت کرده است اما کماکان حدود 17.8 میلیون آمریکایی فاقد شغل هستند که فاصله بسیار زیادی با رکوردهای پایین ثبت شده در طول سال قبل دارد.

از سوی دیگر اما میزان ثروت ثروتمندان آمریکایی با وجود کرونا کماکان رو به افزایش است تا جایی که ثروت جف بزوس- مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون و ثروتمندترین فرد آمریکا و جهان با بیش از 25 میلیادر دلار افزایش به بالای 171 میلیارد دلار رسیده است تا بدین ترتیب وی بار دیگر ثروت خود را به بالای 170 میلیارد دلار برساند. در مقطعی و به دنبال جدایی بزوس از همسر سابقش و واگذاری قسمتی از سهام آمازون به وی، ثروت جف بزوس به حدود 130میلیارد دلار نیز کاهش یافته بود.

منبع: اقتصادنیوز

به "افزایش نابرابری درامدی در آمریکا، نرخ بیکاری 11 درصدی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نابرابری درامدی در آمریکا، نرخ بیکاری 11 درصدی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید