Xreal از هدست واقعیت افزوده خود رونمایی کرد؛ رقیب 699 دلاری ویژن پرو اپل

به گزارش وبلاگ مستند، شرکت Xreal به تازگی از یک هدست واقعیت افزوده مجذوب کننده با قیمت 700 دلار رونمایی نموده تا اپل ویژن پرو و متا کوئست 3 با یک رقیب قدرتمند روبرو شوند.

Xreal از هدست واقعیت افزوده خود رونمایی کرد؛ رقیب 699 دلاری ویژن پرو اپل

Xreal یک شرکت چینی فعال در زمینه فراوری لوازم واقعیت افزوده است که با در اختیار داشتن بیش از نیمی از سهم بازار دنیای، محبوب ترین برند دنیا از این حیث به شمار می رود. این شرکت در ادامه بلندپروازی هایش، هدست واقعیت افزوده جدیدی را تحت عنوان Air 2 Ultra معرفی نموده که 700 دلار قیمت دارد و قرار است رقیبی باشد برای اپل ویژن پرو 3500 دلاری.

هدست Air 2 Ultra از همین حالا در کشور چین برای پیش خرید در دسترس قرار گرفته است اما فروش رسمی آن از ماه مارس 2024 (اسفند 1402 یا فروردین 1403) شروع خواهد شد. این محصول در مقایسه با هدست واقعیت افزوده 399 دلاری Air 2 شرکت Xreal که اواخر سال گذشته راهی بازار شده بود امکانات به مراتب بیشتری دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به 6 درجه آزادی اشاره نمود.

این قابلیت نه تنها هنگام تماشای تلویزیون یا انجام بازی روی یک نمایشگر مسطح کاربرد دارد بلکه در هنگام اجرای اپلیکیشن های مبتنی بر واقعیت افزوده هم عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش خواهند گذاشت؛ اپ هایی که شرکت Xreal انتظار توسعه شان را به وسیله توسعه دهندگان دارد.

Xreal مدعی شده هدست واقعیت افزوده آن یک دستگاه محاسباتی کاملا مجهز، مشابه هدست واقعیت ترکیبی لایت خود همین شرکت است است. اما Air 2 Ultra یک تصویر شناور را در جلوی چشمان کاربر به نمایش می گذارد و برخلاف تمام هدست های دیگر از سری Air، از دو دوربین سه بعدی روی هر شیشه خود بهره می برد که می توانند محیط اطراف کاربر را نقشه برداری و قابلیت های جالبی چون پایش حرکات دست را فعال نمایند. این قابلیت به توسعه دهندگان اجازه می دهد که برنامه هایی بسازند که فضای فیزیکی و دیجیتال را ترکیب نمایند، نه اینکه فقط یک بازی، برنامه یا ویدئوی معمولی را نمایش دهند. مثل چیزی که در Air 2 شاهد هستیم.

Air 2 Ultra از زاویه دید 52 درجه بهره می برد که 6 درجه بیشتر از Air 2 است. البته هر دو محصول دارای روشنایی 500 نیت، یک صفحه نمایش 1080p برای هر چشم و نرخ تازه سازی 120 هرتزی هستند. مدل Ultra با وزن 80 گرمی کمی سنگین تر از Air 2 است که 72 گرم وزن دارد. هر دو مدل Air 2 و Air 2 Ultra می توانند به انواع دستگاه های دیجیتال، از جمله کامپیوترهای macOS و ویندوز، گوشی های اندرویدی سامسونگ و آیفون 15 متصل شوند.

این هدست واقعیت افزوده در ابتدا قرار بود برای مدتی فقط در دسترس توسعه دهندگان قرار بگیرد اما با اعلام رسمی شرکت Xreal، کاربران عادی هم به زودی قادر خواهند بود به آن دسترسی داشته باشند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "Xreal از هدست واقعیت افزوده خود رونمایی کرد؛ رقیب 699 دلاری ویژن پرو اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Xreal از هدست واقعیت افزوده خود رونمایی کرد؛ رقیب 699 دلاری ویژن پرو اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید