6 اثر طبیعی و ناملموس قزوین در انتظار ثبت ملی

به گزارش وبلاگ مستند، خبرنگاران/قزوین معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی- فرهنگی سه اثر طبیعی و سه اثر ناملموس قزوین در فهرست آثار ملی ثبت می شوند.

6 اثر طبیعی و ناملموس قزوین در انتظار ثبت ملی

احسان نورانی با اشاره به ثبت ملی آثار تاریخی استان قزوین، گفت: پفراینده ثبتی سه اثر ناملموس استان شامل حاملان میراث ناملموس با عنوان محمد بخشی نیا پیشکسوت تعزیه، مهارت ساخت عروسک الولک و مهارت نگارگری مکتب قزوین در انتظار ثبت ملی هستند.

وی اضافه کرد: ساخت عروسک یکی از مهارت های در معرض فراموشی است که ساخت آن در روستاهای الولک و اردبیلک رواج دارد. این سه اثر پس از بررسی و آماده سازی توسط کارشناسان حوزه ثبت اداره کل جهت تأیید به شورای ثبت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده و فرایند ثبت این آثار در حال انجام است.

بنابراعلام روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، معاون میراث فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: همچنین پفراینده سه اثر طبیعی استان شامل سرچشمه و درخت گردوی کهن سال خارود واقع در منطقه الموت غربی و چنار کهن سال نصیرآباد منطقه طارم سفلی نیز بررسی و ارسال شده، هم اکنون نیز در انتظار ثبت ملی هستند.

نورانی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون 12 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "6 اثر طبیعی و ناملموس قزوین در انتظار ثبت ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اثر طبیعی و ناملموس قزوین در انتظار ثبت ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید