یکصد و هشتاد و دومین نشست عادی اوپک برگزار گردید

به گزارش وبلاگ مستند، یکصد و هشتاد و دومین نشست سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) با حضور وزیران نفت و انرژی این سازمان به صورت ویدیوکنفرانس برگزار گردید.

یکصد و هشتاد و دومین نشست عادی اوپک برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شانا، 13 کشور عضو اوپک در نشست امروز (چهارشنبه، دهم آذرماه) ضمن انتخاب رئیس و رئیس علی البدل دوره ای اوپک و رئیس هیئت عامل این سازمان طی نشست پشت در های بسته، در جریان نتایج یکصدوسی وششمین نشست هیئت کمیسیون مالی اوپک (ECB) و تازه ترین گزارش محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک از تحولات اخیر بازار های جهانی نفت خام قرار می گیرند.

اعضای اوپک بعلاوه در نشست پشت در های بسته، راهبرد های تازه بلندمدت اوپک، بودجه سال 2022، تأیید تاریخ و محل برگزاری نشست بعدی وزیران نفت و انرژی این سازمان را تصویب می نمایند.

اوپک در تازه ترین گزارش ماهانه اش (نوامبر 2021) میزان فراوری نفت خام اعضای این سازمان در ماه اکتبر را 27 میلیون و 543 هزار بشکه گفت که 217 هزار بشکه بیشتر از ماه سپتامبر بوده است.

این سازمان بعلاوه در گزارش یادشده تقاضای جهانی نفت برای سال 2021 را 96 میلیون و 440 هزار بشکه در روز گفت که 5 میلیون و 650 هزار بشکه معادل 6.23 درصد بیشتر از سال 2020 است.

قیمت سبد نفتی اوپک که در نشست پیشین این سازمان (دهم تیرماه 1400) 74 دلار و 87 سنت بود که اکنون 74 دلار و 20 سنت است.

بیست وسومین نشست وزیران نفت و انرژی فراورینمایندگان عضو و غیرعضو سازمان کشور های صادرنماینده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک پلاس هم مطابق برنامه قرار است فردا (پنجشنبه، 11 آذرماه) برگزار گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یکصد و هشتاد و دومین نشست عادی اوپک برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکصد و هشتاد و دومین نشست عادی اوپک برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید