کنگره آمریکا بزوس را احضار کرد

به گزارش وبلاگ مستند، چند وقت پیش گزارشی از سوی وال استریت ژورنال منتشر شده بود که به استفاده آمازون از اطلاعات فروشندگان حاضر در پلتفرم خود اشاره می کرد و به همین دلیل، کمیته قضایی مجلس مدیرعامل این فروشگاه اینترنتی، جف بزوس را برای شهادت در کنگره فراخوانده است در این نامه که توسط 4 دموکرات و 3 جمهوری خواه امضا شده، اعلام شده که آمازون احتمالا با گمراه کردن دولت درباره عملکرد خود، جرم مرتکب شده است.

کنگره آمریکا بزوس را احضار کرد

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، بیش از 20 کارمند سابق آمازون به این نشریه اعلام کرده اند که این شرکت از داده های فروشندگان برای طراحی و قیمت گذاری محصولات تولیدی خود استفاده می کند. این ادعا، سیاست های آمازون را نقض می کند و علاوه بر این، شهادت قبلی این شرکت که برای کمیته فرعی ضد انحصار مجلس ارائه شده بود را نیز زیر سوال می برد. در ژوئیه سال گذشته، آمازون اعلام کرده بود که از اطلاعات فروشندگان خود برای رقابت با آن ها استفاده نمی کند.

بخشی از نامه ای که توسط نمایندگان امضای شده، به شرح زیر است:

اگر اطلاعات گزارش وال استریت ژورنال دقیق باشند، اظهاراتی که آمازون درباره روش های کاری خود در اختیار کمیته قرار داده بود، گمراه کننده است و احتمالا این شرکت مرتکب جرم شده. اگر این ادعاها صحت داشته باشند، آمازون از نقش خود به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین ایالات متحده آمریکا برای دسترسی به اطلاعات تجاری حساس هریک از فروشندگان سوءاستفاده کرده، تا از آن ها برای رقابت مستقیم با این فروشندگان استفاده کند.

یکی از سناتورها، جاش هاولی خواهان تحقیقات ضد انحصاری درباره این ادعاها شده. کمیته قضایی اعلام کرده اگر جف بزوس داوطلبانه شهادت ندهد، با احضار قانونی مجبور به این کار خواهد شد. زمانی که اولین گزارش منتشر شد، آمازون گفت که استفاده از اطلاعات خصوصی فروشندگان توسط کارکنان را به شدت ممنوع کرده. علاوه بر این گفته بود که یک تحقیق داخلی برای این موضوع آغاز کرده است.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که جف بزوس تنها مدیرعامل یکی از 4 شرکت بزرگ ایالات متحده شامل آمازون، اپل، گوگل و فیسبوک است که پیش از این در کنگره شهادت نداده. در حال حاضر تحقیقات گسترده ای در رابطه با بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان در حال انجام است.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "کنگره آمریکا بزوس را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره آمریکا بزوس را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید