پشتیبانی از درایورهای رسمی ویندوز به استیم دک اضافه شد

به گزارش وبلاگ مستند، استیم دک با وجود بعضی از ایراداتش، یک کنسول دستی بسیار قدرتمند از کمپانی ولو است که پتانسیل آن را دارد که اثری بزرگ بر صنعت بازی های ویدیویی بگذارد. یکی از برجسته ترین ویژگی های این دستگاه، امکان تغییر سیستم عامل آن از SteamOS که نسخه ای اصلاح شده از لینوکس است، به پلتفرم ویندوز برای تجربه روان تر بازی ها است. اگرچه درایورهای این سیستم عامل در هنگام عرضه در دسترس نبودند، اما هم اکنون به وسیله ولو فراهم شده اند.

پشتیبانی از درایورهای رسمی ویندوز به استیم دک اضافه شد

اکنون هواداران می توانند درایورهای رسمی ویندوز را برای کارت گرافیک، وای-فای، بلوتوث و بعلاوه درایورهای صوتی جهت استفاده در استیم دک دانلود نمایند. نکته ای که در این جا باید به آن توجه داشت این است که این کنسول در حال حاضر تنها از ویندوز 10 پشتیبانی می نماید و پشتیبانی از ویندوز 11 در آینده نزدیک مهیا خواهد شد. بعلاوه، استفاده از هر دو سیستم عامل به وسیله قابلیت دوال بوت (Dual Boot) هم ممکن نیست اما پشتیبانی از این ویژگی با نسخه سوم سیستم عامل اصلی استیم دک ارائه خواهد شد. این بدان معناست که برای نصب ویندوز باید قید سیستم عامل اصلی استیم دک را بزنید. برای دریافت این درایورها می توانید به این نشانی مراجعه کنید.

البته با توجه به این که این درایورها به تازگی عرضه شده اند، قطعا مشکلاتی دارند. ولو تأیید نموده که درایورهای صوتی همچنان احتیاج به بهبود دارند و در حال حاضر تنها از هدفون هایی با جک 3.5 میلی متری، USB-C و هدفون های بلوتوثی پشتیبانی می نمایند. از طرفی برای فعال کردن ویندوز در هنگام نصب باید از یک هاب USB-C با درگاه اترنت بهره ببرید، زیرا درایور وای-فای فقط پس از نصب ویندوز قابل دریافت است. این بدون شک ممکن است برای بسیاری از کاربران خوشایند نباشد، با این حال فرآیند نصب ویندوز روی استیم دک آسان است.

برای این کار کافی است تا USB حاوی ویندوز را به استیم دک وصل نموده و دستگاه را با آن بوت کنید. این در واقع مشابه نصب ویندوز روی رایانه های شخصی است. از طرفی با اینکه اجرای ویندوز روی دک بدون این درایورها امکان پذیر است، اما با وجود آن ها اجرای بازی ها قطعا روان تر و سریع تر خواهد بود. ولو بعلاوه دستورالعمل هایی منتشر نموده که با یاری آن در صورت احتیاج می توانید به سیستم عامل اصلی استیم دک بازگردید.

استیم دک های پیش خرید شده هنوز در مراحل اولیه ارسال هستند، بنابراین امیدواریم تا زمانی که سفارش ها کامل فرستاده شوند، این کنسول با قابلیت بوت دوگانه و درایورهای بهبودیافته به روزرسانی گردد زیرا هم اکنون قابلیت نصب ویندوز و قابلیت هایی که ارائه می دهد، چندان برای بیشتر کاربران مجذوب کننده نیست.

منبع: Rock Paper Shotgun

منبع: دیجیکالا مگ

به "پشتیبانی از درایورهای رسمی ویندوز به استیم دک اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی از درایورهای رسمی ویندوز به استیم دک اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید