وبلاگ گردشگری ابزار نوین جهانگردی
به گزارش وبلاگ مستند، رسانه های اجتماعی از مهم ترین بسترهایی هستند که باید برای بازاریابی در کسب و کارهای گردشگری به آن توجه کرد و گاهی به تنها جهت بازاریابی یک مجموعه تبدیل می شوند.
بازاریابی دیجیتال یک رشته تخصصی بسیار دقیق است که باید همواره برای موفقیت در آن از مشاوران و متخصصان امر یاری گرفت. با وجود این نکاتی وجود دارد که برای موفقیت یک مجموعه یا یک شخص می تواند به کار رود.
اولین قدم موفقیت در این عرصه، شناخت دقیق خود است. در واقع برای موفقیت باید ابتدا صدای کسب و کار خود را تعیین کنید. چه ماموریتی را برای خود می بینید و به عبارتی اگر کسب و کار شما به شکل یک انسان بود چطور می توانستید آن را توصیف کنید؟ آهنگ صحبت شما با مخاطب، شخصیت کسب و کار شما، زبان ارتباط شما با مخاطب و هدف شما از ارتباط با او چهار وجه کلیدی هستند که می توان با استفاده از آن کسب و کار را توصیف کرد.
حال با این مقدمه توجه شما را به نکات زیر جلب می کنیم:
تمرکز خود را پیدا کنید
برای تاثیرگذار بودن موضوع خاصی را که به آن بیشتر تسلط و علاقه دارید پیدا کنید. اگر به موضوعات گسترده ای بپردازید به سادگی نمی توانید انتظار شناخته شدن و تاثیرگذاری داشته باشید. زمانی تاثیرگذار می شوید که مخاطبان شما را به دانش و تخصص در یک یا چند موضوع خاص بشناسند. همین طور روی یکی از بخش های صنعت رسانه های اجتماعی تمرکز کنید مانند بازاریابی در رسانه های اجتماعی یا ارتباطات عمومی در رسانه های اجتماعی و در نهایت روی یک پلت فرم در رسانه های اجتماعی تمرکز کنید مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و پینترست.
با گام های کوچک آغاز کنید و به وسیله تحقیق و تجربه در خصوص علایق خاص خود و کسب و کار گردشگری خود بیشتر بدانید. با این کار شما می توانید ورودی ها و خروجی های مخصوص به خود را بشناسید و ایده های خود را شکل دهید و به جای کپی برداری ساده از دیگران، دیدگاه های شخصی خودتان را بیان کنید. این یکی از مهم ترین گام ها برای تاثیرگذار بودن در رسانه های اجتماعی است.
در بلاگ های مربوط به پلت فرم انتخاب شده اشتراک بگیرید
رسانه اجتماعی یک موضوع منحصر به فرد است؛ به علت اینکه یک جریان ثابت همیشگی دارد. همواره در جریان آخرین به روزرسانی ها در خصوص رسانه مورد نظرتان باشید و تغییرات را به دقت ببینید؛ تغییراتی از قبیل تغییر در الگوریتم ها، تحلیل های تازه و ویژگی های تازه اضافه شده. این تغییرات می توانند به شدت کانال اجتماعی و مسیری را که به آن داده شده تغییر دهند. چه بخواهید در کانال اجتماعی به عنوان یک قدرتمند دیده شوید و چه بخواهید در صنعت گسترده تری مانند گردشگری فعالیت کنید، به صورت منظم وبلاگ های گردشگری مربوط به پلت فرم مورد نظر را مطالعه کنید.
به طور روزانه بلاگ های مربوط را مطالعه کنید
علاوه بر بلاگ های مربوط به پلت فرم مورد نظر خود، بلاگ های دیگری را نیز به طور روزانه مطالعه کنید تا بتوانید به دیدگاه های بهتری در خصوص موضوع خاص و مورد علاقه خود یا روندهای موجود در گردشگری دست یابید. خبرهای تازه، نظرات متخصصان و مطالعات موردی را که از سوی افرادی که شما به آنها اعتماد دارید منتشر می شوند، مطالعه کنید. با استفاده از ابزاری مانند Feedly برای اشتراک داشتن از بلاگ های گوناگونی که مرتبط با صنعت گردشگری هستند می توانید از مزایای دانستن نظرات دیگران و توصیه های مفید بهره مند شوید.
برای موضوعات و کلمات کلیدی پلت فرم و صنعت گردشگری، ابزارهای هشداردهنده را تنظیم کنید
مطالعه انتشارات تازه و پست های مربوط برترین راه مطلع ماندن است. زمانی که بدانید چه اتفاقی در حال افتادن است می توانید فالوئر های خود را نیز از تغییرات و خبر های تازه مطلع سازید. از آنجا که مطالعه همه بلاگ ها و اطلاعات مورد نظر از تمام پلت فرم ها یک موضوع غیرممکن است، زمان را برای تنظیم زنگ هشداردهنده در خصوص مطالب مورد توجه خود صرف کنید. دو ابزار رایگانی که برترین ابزارها برای تنظیم این موارد هستند عبارت است از Google Alert و Social Mention که می توانید در آنها تنظیمات مخصوص به خود را انجام دهید. اگر امید دارید که به عنوان یک تاثیرگذار در رسانه های اجتماعی دیده شوید، باید نشان دهید که همواره آخرین اطلاعات کافی را در حوزه گردشگری دارید. حتی بهتر است اتفاقاتی را که به زودی خواهند افتاد نیز بدانید و قبل از رویداد در خصوص آن به مخاطبان تان مطلعی دهید.
بلاگ خود را منتشر کنید
یک بلاگ ساده در قالب وردپرس می تواند برترین انتخاب باشد. حداقل هفته ای دو یا سه مطلب در اینستاگرام خود منتشر کنید. این کار باعث شناخته شدن شما به عنوان یک صاحب نظر در خصوص موضوع مورد علاقه تان خواهد شد. در کنار مطالب و نکاتی که ذکر شد توجه به مواردی همانند انتشار مطلب در فضایی تخصصی تر مانند لینکدین، انتشار مطالب ارزشمند، انتشار در دیگر وب سایت ها و تعامل آنلاین با مخاطب نیز از مواردی هستند که موفقیت و تاثیرگذاری شما را در فضای رسانه های اجتماعی افزایش خواهند داد.
نویسنده: مهدی نوابی / عضو جامعه گردشگری الکترونیکی ایران
منبع: دنیای سفر