نگاهی به فرایند صعودی 2 تیم تازه لیگ فزونی شده

به گزارش وبلاگ مستند، 2 تیم تازه لیگ رجحان شده آلومینیوم اراک و مس رفسنجان بعداز آغاز ضعیف در لیگ بیستم، حالا اوضاع خوبی را پیدا نموده اند.

نگاهی به فرایند صعودی 2 تیم تازه لیگ فزونی شده

به گزارش وبلاگ مستند به نقل از ایرنا، بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان 2 مهمان تازه وارد داشت. 2 تیمی که از لیگ آزادگان مجوز حضور در بالاترین سطح فوتبال کشورمان را به دست آوردند پیش از این پیروز به انجام این کار نشده بودند و نخستین حضورشان را تجربه می کردند.

هر 2 تیم تغییرات زیادی را به خود دیدند و با فلسفه های متفاوت اما با سرمربیان یکسان وارد کارزار با رقبای باتجربه خود شدند. هیچ چیز خوب آغاز نشد. مس در 2 هفته اول 2 شکست 2 بر صفر را تجربه کرد و آلومینیوم ابتدا با سه گل به نساجی و سپس با یک گل به سپاهان باخت تا هر 2 با چهار گل خورده و صفر امتیاز قعرنشین باشند. در هفته سوم شاهد تقابل شان با یکدیگر بودیم. یک بازی سرد که گلی در بر نداشت ولی منجر به اولین امتیازشان در تاریخ مسابقات شد.

در هفته چهارم آلومینیوم خاتمه به یک نتیجه خوب رسید و به نوعی راه خود را از مس جدا کرد. آنها فولاد را در خانه اش با تساوی بدون گل متوقف کردند. در هفته پنجم خاتمه انتظارها به سرانجام رسید. آلومینیوم هم گل زد و هم به فزونی رسید. آنها با نتیجه جالب و دور از انتظار چهار بر یک ماشین سازی را شکست دادند تا رسول خطیبی از خجالت تیم سابقش هم دربیاید. تساوی بدون گل مقابل پیکان در تهران هم مقدمه ای بود بر برد یک بر صفر در خانه مقابل صنعت نفتی که در این فصل درخشیده بود و حتی چند ساعتی صدرنشین شده بود. حالا اولین نماینده استان مرکزی در لیگ برتر در پنج هفته اخیر سه تساوی و 2 برد داشته است. آنها در این تعداد بازی فقط یک گل دریافت نموده اند و با 9 امتیاز در رده هفتم جای دارند.

اما مس رفسنجان. تیمی که 20 نفر را تغییر داده بود و خیلی ها بر این باور بودند که باشگاه باید به سرمربی جوان و تئوریسین خود اجازه ادامه فعالیت بدهد. مس بعد از تساوی با آلومینیوم در هفته سوم، در خانه با یک گل به تراکتور باخت؛ در حالی که در بدترین شرایط باید مساوی می کرد. آنها در هفته پنجم هم مقابل سایپا به تساوی بدون گل رضایت دادند تا به قعر جدول تکیه بزنند. پنج بازی، سه باخت، 2 تساوی و بدون گل زده. اما این ناکامی ها و شاید بدبیاری ها پایدار نبود. مس در هفته ششم طلسم شکست هم به گل رسید و هم توانست اولین برد خود در تاریخ لیگ برتر را دشت کند. آنها با 2 گل نفت مسجدسلیمان را شکست دادند. در هفته هفتم تیم محمد ربیعی به اولین بر خارج از خانه هم رسید و با یک گل از سد میزبان خود نساجی مازندران گذشت. آنها حالا شباهتی به تیم هفته پنجم ندارند و با هشت امتیاز، 2 برد متوالی، سه بازی بدون باخت و همچنین سه ملاقات بدون گل خورده در رده دوازدهم هستند.

هر 2 تیم به شرایط لیگ برتر عادت نموده اند. مس باید در ملاقاتی سخت فردا(سه شنبه) به مصاف سپاهانِ محرم نویدکیا برود و آلومینیوم، چهارشنبه در خانه شهرخودروی بحران زده باید پیکار داشته باشد. شما فکر می کنید این 2 تیم در سرانجام لیگ بیستم به چه جایگاهی دست پیدا نمایند؟ چیزی که تعیین شده این است که این 2 تیم اصلا دوست ندارند آسانسور شوند و خیلی زود به لیگ یک برگردند.

منبع: جام جم آنلاین

به "نگاهی به فرایند صعودی 2 تیم تازه لیگ فزونی شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به فرایند صعودی 2 تیم تازه لیگ فزونی شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید