نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

به گزارش وبلاگ مستند، آموزش نکات عکاسی در سفر

آیا مدت هاست که عکاسی می کنید یا در پی نکات عکاسی در سفر هستید تا یاد بگیرید که چه مواردی را باید در نظر گرفته یا انجام دهید؟ آیا شما هم می خواهید به خیل بزرگ عکاسان طبیعت یا ماجراجو بپیوندید و در سفرهای خود به دلایل مختلف عکاسی کنید؟ امروزه با وجود شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام هواداران این رشته از عکاسی هم بیشتر شده است. هر فردی که به جایی سفر می نماید یا به تور می رود می خواهد که تجربیات خود را با دوستان و دیگر افراد به اشتراک بگذارد. بنابراین این بار مجله خبرنگاران در ادامه آموزش های نکات عکاسی در سفر خود کامل تر به این مطلب می پردازد. قبل از آن قانون هایی از قبیل توجه به یک سوم کادر و تضاد و تنالیته رنگ ها را در مطلب نکات عکاسی حرفه ای در سفر بیان نموده ایم. در هر صورت امیدواریم که بتوانیم راهنمای خوبی برای شما خوانندگان در این مورد باشیم.

نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

صبح زود بلند شوید، تا دیروقت بیدار بمانید

همانطور که قدیمی ها می گویند روزی رو اول صبح پخش می نمایند! بنابراین اگر به شهرهایی مانند استانبول، بالی یا طبیعتی زیبا سفر نموده اید، از مهم ترین نکات عکاسی در سفر صبح زودتر از همواره و با طلوع خورشید بلند شدن است. دوربین خود را بردارید و برای شکار لحظات زیبای چشم انداز ها صبح به بیرون بروید. صبح بیدار شدن به معنی روبرو شدن با افراد و گردشگر های کمتر، دنیایی خلوت تر و بکرتر است. طلوع خورشید برترین زمان برای گرفتن عکس های خوب نیست، بلکه غروب خورشید نیز می تواند برترین نماها و شات ها را به شما بدهد.

به ساعات بعد از طلوع خورشید و قبل از غروب خورشید ساعات طلایی می گویند. چرا که نوری نرم، یکدست و با سایه های ملایم می دهند. به ساعات قبل از طلوع خورشید یا بعد از غروب خورشید ساعات آبی می گویند. چرا که آسمان هنوز آبی است اما شهر ها غرق در روشنایی شده اند. پس در زمان ظهر آفتابی استراحت کنید یا بخوابید اما عکاسی نکنید!

قبل از سفر یک بار فکری به آنجا سفر کنید

کتاب های راهنمای مکانی که می خواهید به آنجا بروید را بخوانید. تمام سایت های راهنمای سفر را بگردید. با دوستانی که به آنجا رفته اند صحبت کنید. هر نکته ای را که فکر می کنید مهم است یادداشت کنید. تا جایی که می توانید نکات عکاسی در سفر به منطقه مورد نظرتان را از دیگر عکاسانی که به آنجا رفته اند، جمع آوری کنید. اینستاگرام و جستجوی عکس گوگل یکی از برترین منابع شما می توانند باشند.

بدانید که برترین زمان برای عکاسی در سفرتان چه ساعاتی است؟ جاذبه های هر شهری چه زمانی باز می شوند؟ دسترسی به منطقه ای که می خواهید بروید تا چه حد مشکل است؟ آب و هوا چگونه است؟ چه زمانی در جاذبه ها تعداد گردشگر ها کم است؟ با پرسش به این سوال ها هدایت برای خود تهیه کنید. با پرسش به این سوال ها در واقع در زمان خود صرفه جویی نموده اید و نتایج عالی هم خواهید گرفت.

با مردم بومی صحبت کنید

بیشتر عکاسان عکاسی از مردم بومی را بسیار سخت می یابند. نمی دانند که با این کار چه عکس العملی را از طرف آن ها دریافت می نمایند. بنابراین ریسک ننموده و از آن ها عکاسی نمی نمایند. برای برطرف این حالت و از نکات عکاسی در سفر با مردم بومی صحبت کنید. با آن ها دوست شوید. راجع به موضوعاتی که کنجکاو هستید بپرسید، لبخند بزنید. گاهی گفتن یه جمله به زبان آن ها باعث صمیمیت بیشتری می گردد تا در نهایت بتوانید عکسی عالی از آن ها بگیرید. پس از نزدیک شدن به افراد بومی با دوربینتان نترسید.

از یک سه پایه سبک سفری بهره ببرید

استفاده از یک سه پایه با وزن سبک برای عکاسی در سفر یکی از مهم ترین نکاتی است که کمتر کسی آن را رعایت می نماید. بودن دوربین بر روی سه پایه به شما امکانات فراوانی را از قبیل بازی کردن با اکسپوژر یا شاتر و دیافراگم را می دهد. می توانید زمان بیشتری را وقف نما و کادر خود کنید. بعلاوه بودن دوربین بر روی سه پایه از لغزش و تار بودن عکستان جلوگیری می نماید. امکان عکاسی در هر نوری را خواهید داشت. از نکات عکاسی در سفر داشتن حداقل تجهیزاتی است که در عکس شما می تواند تفاوت ایجاد کند و سه پایه از مهم ترین این تجهیزات است.

ترکیب بندی های مختلفی را امتحان کنید

بسیار خب، ابتدا عکسی از روبرو از سوژه خود می گیرید. بعد شاید بخواهید برای پیدا کردن ترکیب بندی مناسب کمی بر روی زمین بنشینید یا حتی دراز بکشید. شاید بالا رفتن از یک نقطه هم کادر بهتری به شما بدهد. برای دستیابی به کادر بهتر هرکاری که می توانید انجام دهید و اصلاً خجالت نکشید. این موضوع از را در نکات عکاسی در سفر خود جدی بگیرید. چرا که ممکن است دیگر شانس برگشت به یک مکان را نداشته باشید. پس هر تعداد عکسی با زاویه های مختلف که می توانید از چشم انداز یا جاذبه و سوژه خود بگیرید.

عکاسی را در اولویت خود قرار دهید

همچون دیگر گردشگر ها نباشید که برای رسیدن به تماشا تمام جاذبه ها تند تند عکس می گیرند و رد می شوند. از مهم ترین نکات عکاسی در سفر وقت گذاشتن برای عکاسی است. به عنوان مثال شاید جاذبه های لارناکا شما را مجذوب خود نموده است، بنابراین در تور خود ابتدا زمانتان را برای عکاسی اختصاص داده و پس از گرفتن عکس مورد نظرتان که رضایت بخش است به جمع بپیوندید.

بیشتر عکاسان حرفه ای تنها سفر می نمایند با این حال اگر با تور سفر می کنید، سریع تر از باقی افراد حرکت کنید. نگاهی دقیق و سریع به جاذبه بیندازید و زاویه خود را انتخاب کنید. بهتر این است که با پیدا کردن یک زاویه مناسب تنها برای آن وقت بگذارید تا از آن برترین نتیجه را دریافت کنید. سعی نکنید از همه مکان های یک جاذبه عکس بگیرید. همواره به یاد داشته باشید که یک عکس عالی بهتر از چندین عکس میانه است.

یک المان انسانی در کادر خود بگنجانید

این شیوه یکی از راهکار هایی که بیشتر عکاسان حرفه ای طبیعت در عکس های خود انجام می دهند. بودن یک شیء یا یک ساختمان یا هر چیزی که اثری از وجود انسان داشته باشد در عکس های طبیعت شما می تواند حس مرموز بودن و عجیب را به عکس شما بدهد. در نتیجه تأثیر بیشتری نیز در فکر ها به جا می گذارد.

منبع: expertvagabond.com

منبع: الی گشت

به "نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید