غذاهایی که نباید از هواپیما یا فرودگاه تهیه کنید

به گزارش وبلاگ مستند، غذاهای داخل هواپیما که در گذشته متنوع تر و با کیفیت تر بوده اند در طی سال ها کمرنگ شده اند. البته اکنون بسیاری از فرودگاه های بین المللی کوشش خود را روی همکاری با رستوران های مشهور بین المللی متمرکز نموده اند تا بتوانند اعتماد مسافران را دوباره جلب نموده و خدمات بهتری ارائه نمایند.

غذاهایی که نباید از هواپیما یا فرودگاه تهیه کنید

با تمام این موارد باز هم دلایل خوبی برای احتیاط درباره مصرف غذای فرودگاهی وجود دارد. کمترین علت برای این کار گزارش FDA در سال 2015 است که از عدم رعایت بهداشت کافی در آشپزخانه های LAX در لس آنجلس حکایت می کرد. البته باز هم اسناد دیگری وجود دارند که شما را شگفت زده نمایند. پیشنهاد می کنیم این قوانین را رعایت کنید تا خوشمزه ترین، قابل اعتمادترین و اقتصادی ترین غذاهای ممکن را در پروازتان نوش جان کنید.

از تهیه میوه، سبزی یا سالاد صرف نظر کنید

شاید به نظر متناقض به نظر برسد اما اگر حتی در رژیم غذایی تان باید از سالاد و میوه بهره ببرید، بهتر است از میوه و سبزیجات تازه فرودگاه صرف نظر کنید. احتمال وجود باکتری در این محصولات بیشتر است و ریسک اینکه بیمار شوید پایین نیست. با در نظر داشتن عجله ای بودن طبیعت آشپزخانه های فرودگاهی و عدم اطمینان به روش حمل و نقل تا ترمینال و اینکه چقدر مواد اولیه در این سازه های هزارتو مانده اند، پیشنهاد می کنیم به غذاهای پخته اعتماد کنید.

دور گوشت های نیم پز را خط بکشید

برگری که کمی گوشت صورتی دارد باعث نگرانی نیست. USDA پیشنهاد می نماید گوشت ها در دمایی بین 145 تا 165 درجه فارنهایت پخته شوند تا از سلامتشان مطمئن باشید. با این حساب یک استیک با پخت میانه یا اندازهی کمتر مسئله ای ندارد و بعلاوه برگرها ارزش قیمتی خوبی دارند و از جنبه اقتصادی هم بهینه هستند. با این حال توصیه اکید می کنیم که در صورت عدم اطمینان از منبع گوشتی که فروشنده فرودگاهی استفاده نموده، از گوشت هایی که کمتر از این دما حرارت دیده اند، پرهیز کنید.

از هر غذایی که احتمالاً مدتی در یخچال مانده پرهیز کنید

مقرون به صرفه بودن قیمت غذاهای بوفه ای حتما علتی دارد. این غذاها به اندازه زیاد و بدون سفارش درست شده اند و به مدت زیادی داخل تابه می شوند تا زمانی که کسی آن ها را بخرد. این مورد درباره تمامی رستوران های فرودگاهی با خدمات فوری صدق می نماید. پس همواره از پیتزاها، پاستاها یا هر غذای مانده دیگری پرهیز کنید. شاید قیمت بسیاری از این غذاها وسوسه نماینده باشد اما به اتفاقات بعدی اش نمی ارزد. البته در صورتی که دیدید رستورانی شلوغ است و سفارش مشتریان باعث تازه بودن همیشگی غذا می گردد، می توانید روی آن حساب کنید.

از غذاهای داخل پرواز دوری کنید

قطعاً در یک پرواز 11 ساعته حق دارید گرسنه شوید. پروازهای طولانی تر معمولاً اسنک ها و حتی غذاهای بهتری دارند اما حواستان به پروازهایی باشد که برای چیپس هزینه بیشتری دریافت می نمایند. جعبه غذاهایی که بسیار تبلیغ می شوند معمولاً 12 دلار قیمت دارند و اندازهشان بسیار کم است. غذاهای پخته هواپیما معمولاً قبلاً منجمد بوده اند و احتمال اینکه بی مزه و له شده باشند، زیاد است. بعضی از مسافران ترجیح می دهند هرگز غذای هواپیما را نخورند. شما هم می توانید در صورت پیش رو داشتن یک پرواز طولانی با خودتان خوراکی های مجاز به همراه ببرید.

حواستان به ایستگاه های غذای اکسپرس باشد

وقتی در فرودگاه خیلی عجله دارید احتمالاً وسوسه می شوید که به استارباکس یا سیبو اکسپرس (Cibo Express) بروید و یک ساندویچ خریداری کنید. این برندها شما را متحمل هزینه زیادی نموده و معمولاً غذا را از قبل به خوبی آماده نموده اند. اگر خیلی گرسنه هستید یک غذای پنیری امن ترین راه سیر شدن در چنین رستوران هایی است. هر چیزی بیش از این می تواند شما را ناراضی کند.

به سراغ برندهای زنجیره ای بروید

رستوران های شناخته شده و پیروز تمام تلاششان را می نمایند تا مشتریان را راضی نگه دارند و تصویر برندشان را خوب جلوه دهند. زنجیره های محبوبی مانند شِیک شک (Shake Shak) حتی وقتی با شرکت تهیه غذای فرودگاهی هم همکاری می نمایند، توافق هایی دارند که استانداردهای مشخصی را در مواد اولیه و آماده سازی تضمین می نمایند. برندهایی مانند پات بلی (Potbelly)، چیلیز (Chilis) یا غیره که در مراکز خرید می بینید معمولاً همان غذاهای پرطرفدار و معمولشان را در فرودگاه هم به مشتریان ارائه می نمایند.

منبع: گردشبان

به "غذاهایی که نباید از هواپیما یا فرودگاه تهیه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که نباید از هواپیما یا فرودگاه تهیه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید