خبرنگاران مقتدا صدر: حوادث کنگره آمریکا دموکراسی دروغین غرب را برملا کرد

به گزارش وبلاگ مستند، بغداد - خبرنگاران- رهبر جریان صدر عراق در واکنش به حوادث شب گذشه کنگره آمریکا گفت که این حوادث دروغ بودن دموکراسی غرب را برملا کرد.

خبرنگاران مقتدا صدر: حوادث کنگره آمریکا دموکراسی دروغین غرب را برملا کرد

به گزارش وبلاگ مستند، مقتدا صدر رهبر جریان صدر پنجشنبه شب در توییتی نوشت: ما همیشه به شما گفته ایم که دموکراسی غرب فریبنده و کاذب است که آن را رتوش، بزک و رنگ و لعاب کرده اند که قلب بسیاری را به سوی خود می کشد؛ به ویژه قلب جوانانی که فریب این تعابیر پر زرق و برق را خورده اند. (این دموکراسی فریبنده) با این هیاهوی کاذب که غرب از انسانیت بالا، آزادی فوق العاده و دموکراسی ریشه دار برخوردار است، گوش دنیا را پُر کرده است.

وی اضافه نمود: دیروز حقیقت پیشرفت علمی، فناوری و بهداشتی آنها در برابر موجودی که با چشم غیرمسلح دیده نمی شود، برملا شد و امروز گرد و غبار دموکراسی با یورش هرج و مرج طلبانه به کنگره آمریکا رفت.

مقتدا صدر در بخش دیگری از این توییت ترامپ را فردی با تفکر سلطه گرانه و عاشق و شیفته قدرت توصیف کرد و به مردم آمریکا توصیه کرد که به دولت خود برای خروج از عراق به عنوان اولین گام برای رفع گرفتاری که به آنها نزدیک شده است، فشار بیاورند.

شب گذشته و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه، یک خبر نمایندگانی را که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به ترس و لرز انداخت و آن هم هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره بود.

توقف نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شورش و یورش طرفداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد، واکنش های بین المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی دنیا ضمن سرزنش اقدام ترامپ و طرفدارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان صف کشیدند.

در تیراندازی ها درجریان این شورش، دست کم چهار نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس بودند. دست کم 53 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. تعدادی نیروی پلیس هم در این درگیری زخمی شدند.

با ورود حامیان ترامپ به ساختمان کنگره و متوقف شدن نشست مشترک کنگره، جو بایدن طی سخنانی با تاکید بر اینکه هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، شورش است نه اعتراض گفت که مردم دنیا و حتی فرزندان ما که این صحنه های دردناک و نمایش افتضاح را در پایتخت امریکا می بینند، چه می گویند؟ وی خطاب به ترامپ گفت که دیگر بس است.

بایدن در نخستن نطق تلویزیونی خود پس از شورش طرفداران ترامپ و تسخیر ساختمان کنگره آمریکا که مشغول شمارش آرای گزینشگران و اعلام پیروزی او بودند، این شورش را یک افتضاح خواند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقتدا صدر: حوادث کنگره آمریکا دموکراسی دروغین غرب را برملا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقتدا صدر: حوادث کنگره آمریکا دموکراسی دروغین غرب را برملا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید