جزئیات نو نقل و انتقال فیش های حج تمتع

به گزارش وبلاگ مستند، معاون سازمان حج و زیارت درباره جزئیات نقل و انتقال فیش های حج تمتع و نقش تسهیل گری این سازمان در این خصوص شرح داد.

جزئیات نو نقل و انتقال فیش های حج تمتع

به گزارش وبلاگ مستند، اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در مورد نقل و انتقال فیش های حج تمتع گفت: نقل و انتقال فیش های حج در سامانه ای که در سازمان حج تشکیل شده است، انجام می گردد و آن دسته از افرادی که قصد واگذاری اسناد خود را دارند و در گذشته برای سفر حج ثبت نام نموده بودند می توانند با ثبت نام در این سامانه به نقل و انتقال فیش های خود اقدام نمایند.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که به دلیل استطاعت مالی در پی خرید فیش حج هستند نیز می توانند با مراجعه به سامانه تشرف فیش مورد احتیاج خود را خریداری نمایند، گفت: سازمان حج و زیارت هیچ دخل و تصرفی در قیمت فیش حج ندارد و خرید و فروش به صورت توافقی انجام می گردد و ما تنها پل ارتباطی بین واگذارنماینده و خریدار سند هستیم.

معاون سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر پشت نوبت اعزام به حج هستند گفت: بعضی از افراد به دلیل نبود استطاعت جسمی یا مالی امکان اعزام ندارند و می خواهند سهمیه خود را واگذار نمایند؛ بنابراین سازمان حج امر واگذاری را برای آن ها تسهیل می نماید. متقاضیان بعد از ثبت اطلاعات خود در سامانه با تأیید مدارک به یک دفتر زیارتی مراجعه می نمایند و کارهای نقل و انتقال فیش خود را انجام می دهند.

رضایی از واگذارنمایندگان فیش ها درخواست کرد که به افراد واسطه گر و دلال اطمینان ننمایند چرا که آن ها ممکن است مبالغ هنگفتی درخواست و سوءاستفاده نمایند.

وی توصیه کرد خریدار و فروشنده صرفاً به این سامانه مراجعه نمایند و به قیمت هایی که دلال ها می دهند توجه ننمایند، چرا که فقط باعث افزایش قیمت خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات نو نقل و انتقال فیش های حج تمتع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نو نقل و انتقال فیش های حج تمتع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید