برنامه ریزی برای تامین آب شرب شهر اردبیل تا افق سال 1425

به گزارش وبلاگ مستند، خبرنگاران/اردبیل مدیر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل از برنامه ریزی لازم برای تامین آب شرب شهر اردبیل تا افق سال 1425 خبرداد.

برنامه ریزی برای تامین آب شرب شهر اردبیل تا افق سال 1425

عبدالرضا محبت دار در گفت و گو با وبلاگ مستند اظهار کرد: طرح آبرسانی اردبیل شامل پروژه های متعددی است که تمامی آنها 6 ماه زودتر از برنامه های زمانبندی پیش بینی شده، به بهره برداری خواهد رسید که با این اتفاق برنامه تامین آب مورد احتیاج جمعیت فعلی و افزایش جمعیت سالهای بعد تا افق سال 1425 لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه زمانبندی طرح، زمان اتمام برج آبگیر، انتهای سال 99 پیش بینی شده بود، اعلام کرد: تا انتهای سال 98 پروژه مربوطه از62 درصد پیشرفت برخوردار بود که با برطرف موانع مربوطه در سه ماه اخیر از 90 درصد پیشرفت برخوردار شده و با تمهیدات لازم برای آبگیری زودهنگام آماده می گردد.

محبت دار ادامه داد: با این اقدام در صورت آبگیری تا انتهای تابستان، طرح 6 ماه زودتر از موعد اثرات خود را بر ارتقای میزان کیفیت آب شرب نشان خواهد داد.

مدیر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل اعلام کرد: با بازنگری و انجام مهندسی ارزش در مورد شیرخانه سد یامچی که به پیشنهاد مشاور طرح و پس از تایید دفتر فنی و کارشناسان خبره انجام شده، ضمن صرفه جویی بیش از 20 میلیارد ریال در هزینه های انتقال، زمان اجرا نیز به نصف کاهش یافت به طوری که این موضوع در سال جهش فراوری و در شرایط ویژه کنونی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به طرح زونبندی آبرسانی اردبیل که جزو پروژه های شاخص است و با اجرای آن عدالت در توزیع و تامین فشار آب در سطح شهر انجام خواهد شد، ادامه داد: این طرح دارای سه زون اجرایی است و تا سرانجام سال گذشته، پروژه جمعا 52 درصد پیشرفت داشت به طوری که طی چهار ماه گذشته زون دو و سه با 100 درصد پیشرفت آماده بهره برداری است و زون یک نیز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

مهندس محبت دار گفت: جهت برون رفت از کسری احتمالی میان مدت آب شرب، تامین کمبود با استفاده از منابع آب زیرزمینی مطالعه شده و عملیات اجرایی آن در چند روز آینده شروع خواهد شد.

وی بیان نمود: جهت ارتقای ظرفیت تصفیه خانه و کیفیت آب شرب شهر اردبیل نسبت به جانمایی تصفیه خانه مدول دوم اقدام شده و هم اکنون با رایزنی آب و فاضلاب کشور تدقیق منبع آب در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین گفت: موضوع تامین کمبود از آب چاه های داخل شهر از سال 97 مطرح بود که سال جاری مشاور مربوطه انتخاب و اعتبارات لازم برای تامین لوله های مورد احتیاج اخذ و شرایط اجرای طرح فراهم شده و حدود 40 درصد از لوله های خریداری شده نیز در محل انبار آب و فاضلاب دپو شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برنامه ریزی برای تامین آب شرب شهر اردبیل تا افق سال 1425" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای تامین آب شرب شهر اردبیل تا افق سال 1425"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید