چهارمین رویداد بین المللی جایزه صنایع دستی سال جاری برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ مستند، با اعلام معاونت صنایع دستی کشور، سال جاری چهارمین رویداد بین المللی صنایع دستی برگزار خواهد شد.

چهارمین رویداد بین المللی جایزه صنایع دستی سال جاری برگزار می گردد

پویان محمودی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از برگزاری چهارمین رویداد بین المللی جایزه صنایع دستی با موضوع بحران ناشی از کووید 19 در سال 2020 اطلاع داد. وی در این رابطه مطرح کرد:

این رویداد به منظور شناسایی استادکاران، هنر صنعتگران، طراحان، اشخاص یا تشکل ها از سراسر دنیا، به پاس مشارکت درخشان آن ها در توسعه پایدار و همه جانبه صنایع دستی، از 2017 شروع به کار کرد و در سه سال گذشته شاهد مشارکت بیش از 60 کشور با بیش از هزار شرکت نماینده و 53 برنده بوده است.

معاون صنایع دستی کشور ضمن یادآوری این موضوع که داوری رویداد جایزه صنایع دستی در بالاترین سطح کیفیت و خلاقیت انجام می گردد، درباره جزئیات این رویداد فرهنگی، توضیح داد:

متقاضیان باید 18 سال یا بالاتر باشند و شرکت در این رقابت برای تمام طراحان و هنرمندان صنایع دستی حرفه ای و آماتور نامزد از هر کشوری، در صورتی که معیارهای شروط فوق را احراز نموده باشند، آزاد است. فیلترینگ و انتخاب اولیه آثار به وسیله هیئت داوران داخلی، انتخاب نامزدهای نهایی به وسیله هیئت داوران بین المللی و اهدای جوایز به راه یافتگان مرحله نهایی و برندگان، سه مرحله مهم این مسابقه است.

محمودیان با یادآوری ضرورت توجه به معیارهایی چون ارسال به موقع و مطابق زمان بندی، ارسال کامل اسناد و واجد شرایط بودن و بعلاوه بیانیه بر اطمینان از عدم سرقت هنری، اعلام نمود:

شرکت نمایندگانی که نامزد دریافت جایزه می شوند حق انتشار تصاویر ارسالی خود به Craft Village برای انتشار این تصاویر در وب سایت بین المللی جایزه صنایع دستی، صفحه رسمی آن در فیس بوک، خبرنامه ها و رسانه های تحت پوشش واگذار می نمایند. حق نشر (حق تکثیر) تصاویر در اختیار هنرمند شرکت نماینده باقی می ماند.

برنامه زمانی رویداد جایزه صنایع دستی به توضیح زیر است:

  • ارائه درخواست: 15 سپتامبر تا 15 نوامبر (25 شهریور تا 25 آبان 1399)
  • داوری نهایی: یک دسامبر 2020 (11 آذر 1399)
  • اعلام نامزدهای برگزیده 10 دسامبر 2020 (20 آذر 1399)
  • اعلام برندگان جوایز 20 دسامبر 2020 (30 آذر 1399)

اهدای جوایز در هفته صنایع دستی هند در سال 2021 که تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد،انجام می پذیرد.

متقاضیان شرکت در این رویداد می توانند فرم درخواست خود را به صورت آنلاین دریافت نموده و همراه با عکس آثار خود، ارسال نمایند. هنرمندان صنایع دستی و طراحان بعلاوه می توانند با ارسال نامه به آدرس ایمیل [email protected] فرم درخواست را دریافت نمایند. علاقه مندان نیز می توانند برای اطلاع از جزئیات دقیق شرایط، به وب سایت CraftVillage مراجعه نمایند.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "چهارمین رویداد بین المللی جایزه صنایع دستی سال جاری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین رویداد بین المللی جایزه صنایع دستی سال جاری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید